يک روزنامه عربي به نقل از وزير خارجه کويت گزارش داده است، اين کشور براي کمک به رژيم بحرين در رويارويي با معترضان، نيروي نظامي اعزام نخواهد کرد.


به گزارش پرس تی وی به نقل از روزنامه مراکشی الجریده، شیخ محمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت چهارشنبه گفته است: " امروز به بحرین می روم تا نامه امیر کویت را به برادر وی، حامد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، تقدیم کنم. "

به نوشته این روزنامه، کویت در تلاش است به جای اعزام نیروی نظامی به بحرین، نقش میانجی را در حل و فصل بحران این کشور ایفا کند.

هزاران تن از مردم بحرین از اواسط ماه فوریه(اواخر بهمن) به خیابان‌ها آمده‌اند و خواستار پایان حاکمیت خاندان آل خلیفه شده‌اند. خاندان آل‌خلیفه از حدود دو قرن قبل، قدرت بحرین را در اختیار دارد.

عربستان سعودی به همراه دیگر کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس از روز دوشنبه(۲۳ اسفند) صدها تن از نیروهای نظامی خود را به منامه اعزام کرده‌اند تا به دولت بحرین در سرکوب تظاهرکنندگانی که خواستار برقراری حکومت پادشاهی مشروطه و آزادی‌های بیشتر مدنی در این کشور هستند، کمک کنند.

عربستان سعودی، کویت، امارات، عمان، قطر و بحرین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل می‌دهند.

اين در حالي است که از زمان آغاز خيزشهاي مردمي در بحرين تاکنون، دستکم ۱۲ تن از معترضان مخالف حکومت آل خليفه هنگام تظاهرات مسالمتآميز که با اقدامات سرکوبگرانه نيروهاي دولتي به خشونت کشيده شده است، کشته شدهاند.