نزدیک به ۵۰ دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در مناطق آسیب دیده از زلزله و سونامی ژاپن که اکنون در معرض خطر آلودگی به مواد رادیو اکتیو قرار دارند به مناطق امن منتقل شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از توکیو، " عباس عراقچی " سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با اعلام این خبر گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران تمهیداتی برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت اتباع ایرانی در ژاپن پس از زلزله و سونامی ویرانگر روز جمعه گذشته انجام داده است که از جمله انتقال نزدیک به ۵۰ دانشجوی ایرانی از منطقه خطر به هیروشیما در جنوب ژاپن است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن گفت: دانشجویان ایرانی اکنون در سلامت کامل به سر می برند و در مکانی مناسب در هیروشیما اسکان داده شده اند.

عراقچی افزود: با هماهنگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شمار زیادی از هموطنان و خانواده های ایرانی امروز با یک فروهد هواپیما به ایران بازگردانده شده اند تا از خطرات احتمالی نشت رادیو اکتیو در امان باشند.

سفیر ایران در ژاپن گفت: ساعت کار کنسولگری و همکاران این نمایندگی برای خدمت به هوطنان و پاسخگویی به خدمات مورد نیاز آنان افزایش یافته است و تا ساعت ۲۲ هموطنان فرصت دارند برای بازگشت به ایران امور کنسولی خود را انجام دهند.

عراقچی درهمین حال از هموطنان مقیم دیگر کشورها خواست امور کنسولی خود از جمله گرفتن شناسنامه، ثبت ازدواج و درج نام فرزند خود در شناسنامه و گذرنامه والدین را در زمان مناسب و به هنگام انجام دهند تا در شرایط اضطراری مثل وضع کنونی با دشواری و مشکلات روبرو نشوند.

سفیر ایران تصریح کرد: باوجود شرایط خطرناک کنونی ، کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران همواره آماده خدمت رسانی به ایرانیان مقیم ژاپن است.