به گزارشافکارنیوز، مقامات رژیم‌صهیونیستی در تمامی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های این رژیم در کشورهای مختلف برای جلوگیری از حملات انتقام‌جویانه نسبت به حمله این رژیم به سوریه فرمان آماده‌باش کامل اعلام کردند.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم‌صهیونیستی نیز به نقل از شهردار حیفا اعلام کرد وی خواستار تخلیه تمامی انبارهای آمونیاک در این شهر شده است.

وی هدف از این درخواست را احتمال هدف قرار گرفتن این انبارها از سوی سوریه اعلام کرده است.

بوستون گلوب در گزارشی اظهار داشت، پس از حملات رژیم‌صهیونیستی به خاک سوریه تقاضای شهروندان صهیونیست برای دریافت ماسک ضدگاز شیمیایی چهار برابر شده است.

بوستون‌گلوب افزود، از بیم حملات تلافی‌جویانه سوریه، وحشت سرزمین‌های اشغالی فلسطین را فرا گرفته است. به همین خاطر دولت تل‌آویو برای بررسی نحوه پاسخ دمشق جلسه اضطراری تشکیل داد که مفاد آن در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

آماده‌باش در سوریه
تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد، مقامات رسمی دمشق به ارتش این کشور اعلام کرده‌اند در صورت هرگونه حمله اسرائیل به سوریه بدون آنکه منتظر دستور فرماندهی عالی باشند می‌توانند پاسخ مناسب دهند.
در عین حال این شبکه تلویزیونی اعلام کرد سوریه به فلسطینی‌ها چراغ سبز نشان داده است تا از بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل علیه صهیونیست‌ها اقدام کنند.

عمران الزعبی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه نیز پس از جلسه اضطراری دولت سوریه در نشستی خبری اعلام کرد، تجاوز اسرائیل به سوریه حاکی از ارتباط این رژیم با گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره است.

وی افزود، دمشق هرگز تجاوز به حاکمیت ملی و امنیتی‌اش را نخواهد پذیرفت.

از سوی دیگر وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان‌ملل درباره حمله هوایی به این کشور شکایت کرد و ادعای رژیم‌صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن انبارهای سلاح در سوریه را کذب محض دانست.

همچنین منابع نظامی اعلام کردند که دولت سوریه دستور استقرار سامانه‌های موشکی ساخت روسیه از نوع زمین به زمین و زمین به هوا را صادر کرده است. حملات رژیم‌صهیونیستی به سوریه در شرایطی صورت گرفت که سران، مقامات و شخصیت‌های مختلف جهان این جنایت غیرانسانی را محکوم و خواستار اتخاذ موضع‌گیری مناسب در این زمینه شده‌اند.

فیصل‌المقداد معاون وزیر خارجه سوریه در این باره گفت، تجاوز رژیم‌صهیونیستی به سوریه وجود ارتباط بین این رژیم و آمریکا، انگلیس، عربستان و القاعده را اثبات کرد.

مقامات مختلف فلسطینی، مصر، تونس، اتحادیه عرب، یمن، الجزایر، لبنان، عراق، فرانسه، کشمیر، اردن حمله هوایی جنگنده‌های ارتش رژیم‌صهیونیستی به دمشق را محکوم کردند و خواستار پاسخگویی به موقع مجامع بین‌المللی به این تجاوز غیرانسانی شدند.

در همین رابطه جمعی از احزاب و گروه‌های سیاسی اردن با تجمع در نزدیکی سفارت اسرائیل در امان حملات اخیر اسرائیل به سوریه را محکوم کردند.

بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای بدون محکوم کردن تجاوز آشکار رژیم‌صهیونیستی تنها به ابراز نگرانی و درخواست از دو طرف برای حفظ خویشتنداری بسنده کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در مقاله‌ای نوشت، واشنگتن در حالی منتظر سقوط نظام سوریه بود که در شرایط فعلی بشار اسد همچنان قدرت را در دست دارد و واشنگتن باید به دنبال تغییر استراتژی خود در قبال دمشق باشد.

آلون لیئل مدیر سابق در وزارت خارجه اسرائیل گفت، حمله اسرائیل به مناطقی در سوریه با هماهنگی آمریکا صورت گرفته است.

همچنین هشام تلاوی تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار داشت: خیال‌پردازی اسرائیل برای رهبری منطقه خارومیانه پس از سقوط اسد به شوخی شبیه است.

وی تأکید کرد: میان شورشیان مورد حمایت غربی‌ها و اسرائیل ارتباط وجود دارد.

از سوریه نیز خبر می‌رسد که ارتش سوریه در بیشتر مناطق این کشور به پیشروی‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته و موفق شده که تعداد بی‌شماری از تروریست‌ها را به هلاکت برساند.

تروریست‌های مسلح در تلاش برای گفت و گو با ارتش و زمین گذاشتن سلاح خود هستند.

ارتش سوریه موفق شد منطقه استراتژیک القصیر را از وجود گروه‌های تروریستی به طور کامل پاکسازی کند.

این در حالی است که گروه‌های مسلح با شلیک چهار موشک گراد فرودگاه نظامی لازقیه در شمال غرب سوریه را هدف قرار دادند.

همچنين اعضاي گروهک تروريستي جبهه النصره با تيربارهاي آمريکايي اهالي الرقه را هدف قرار دادند.