رحمتی: از مردم عذرخواهی می کنم

به گزارش افکارنیوز،مهدی رحمتی با اشاره به قهرمانی استقلال در لیگ برتر اظهار کرد: باید در ابتدا این قهرمانی را به هواداران استقلال تبریک بگویم. از هیات مدیره باشگاه تا فتح الله زاده و کادر فنی در این قهرمانی سهیم بودند. همچنین باید از حمید بابازاده که در این سال سخت به من کمک کرد، تشکر کنم.

او درباره تعداد بازیهایی که در این فصل دروازه اش را بسته نگه داشت، گفت: در ۴۳ دیداری که درون دروازه استقلال بوده ام در ۲۱ بازی گل نخورده ام. البته گل نخوردن یک تیم به کل تیم بر می گردد. ما ابتدای فصل تعدادی بازیکن جدید گرفتیم اما توانستیم امتیازهای خوبی بگیریم. در نیم فصل دوم بازیکنان خوبی به ما اضافه شدند و کارمان راحتتر شد.

رحمتی درباره عملکرد استقلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما در آسیا در سختترین گروه قرار داشتیم اما توانستیم خیلی خوب نتیجه بگیریم. در مرحله بعد باید الشباب را پشت سر بگذاریم تا به جمع هشت تیم برتر آسیا برویم. مشکل اینجاست که مشخص نیست تیم استقلال در فصل بعد از چه ترکیبی استفاده می کند.

دروازه بان سابق تیم ملی با اشاره به مصاحبه اش علیه کارلوس کی روش پیش از سال نو گفت: شب عید بود و مشکلات بازیکنان شرایط سختی را به وجود آورد و من از روی عصبانیت آن حرفها را درباره کی روش زدم. فکر می کنم کسی نمی تواند توانایی مربی ای که روزگاری دستیار فرگوسن بوده یا سرمربی رئال مادرید بوده را زیر سوال ببرد. من هم دوسال شاگرد کی روش بوده ام و در این مدت چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. فکر می کنم کی روش بهترین مربی خارجی بوده که به ایران آمده است. الان همه هم و غم مردم صعود تیم ملی به جام جهانی است.

رحمتی در پاسخ به این سوال که آیا رابطه شما با کی روش خوب بود، گفت: رابطه من و کی روش خوب نبود بلکه خیلی صمیمانه بود تا جایی که پیش از بازی با کره گفت من بهترین دروازه بان آسیا را دارم و خیالم از دروازه راحت است ولی بعدا یکسری مسائلی مطرح شد که من تصمیم گرفتم با اعلام تصمیم خداحافظی موقت صحت و سقم آن قضایا را بررسی کنم. سرمربی تیم باید نقش پدر را داشته باشد. اگر پسر یک خانواده نخواهد یک روز به خانه بیاید، پدر می گوید برو و از او درباره تصمیمش نمی پرسد؟ مگر دانیال داوری نگفت من نمی توانم بیایم. من نمی خواهم با حرفهایم حاشیه ایجاد کنم چون آرزوی قلبی من همیشه موفقیت تیم ملی و صعود به جام جهانی بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که نکونام چه نقشی در تصمیمش برای کناره گیری از تیم ملی داشت، گفت: در تیم ملی جواد هیچ نقشی نداشت. من با نکونام دوست دوازده ساله هستم و تنها چند وقت به هم کاری نداشتیم اما در زمین مثل برادر با هم بودیم. ما مشکلی با هم نداشتیم. در ترکیه کاپیتان تیم مشخص شد اما وقتی نکونام تصمیم گرفت به استقلال بیاید، خودم گفتم چون کاپیتان تیم ملی هستی باید اینجا هم کاپیتان باشی. در بازی دوم حضور جواد در تیم ما چون هواداران فکر می کردند جواد به جای فرهاد مجیدی به استقلال آمده، شرایطی را ایجاد کردند که فضای خوبی نبود. با این حال من به نکونام گفتم این بازوبند برای شماست. تا بازی با گهر که من به نکونام گفتم بازوبند را ببند اما قلعه نویی در رختکن گفت سر یک تکه پارچه بحثی نباشد. بعد از بازی یکی، دو نفر حرفهایی زدند که باعثشد مشکلاتی پیش بیاید ولی الان شکر خدا هیچ مشکلی با هم نداریم.

رحمتی که با برنامه ۹۰ گفت و گو می کرد، در پاسخ به این سوال که آیا دوست داری به تیم ملی برگردی، گفت: در این چند وقت اخیر مردم، دوستان و همه در مواجهه به من گفتند دوست دارند من برگردم تیم ملی اما این را هم باید بگویم تیم ملی نه برای من است و نه برای کی روش.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای بازگشت به تیم ملی حاضری از کی روش عذرخواهی کنی، گفت: من کاری نکرده ام که از کی روش عذرخواهی کنم. من گفتم در عصبانیت درباره کی روش حرفی زدم و در این برنامه حرفهایم را اصلاح کردم اما چیزی نگفته ام که بخواهم عذرخواهی کنم. به خاطر خداحافظی ام از مردم عذرخواهی می کنم اما فکر نمی کنم دلیلی برای خداحافظی از سرمربی تیم ملی وجود داشته باشد. این تیم ملی کشور است و به خاطر یک اختلاف نظر کوچک نمی شود برای تیم ملی یک کشور تصمیم گرفت.