نماز جمعه خونین در یمن

به گزارش افکار نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان روز جمعه (۲۷ اسفند) بیش از ده هزار نفر در صنعا دست به تظاهرات علیه حکومت زدهاند. بنابر این گزارش شماری از معترضان پس از مراسم نماز جمعه به تظاهرکنندگان پیوستهاند.

گفته می‌شود درگیری‌ها در صنعا زمانی به اوج رسید که مردم تلاش کردند جمعی از دختران دانش‌آموز را از محاصره نیروهای امنیتی نجات دهند. شماری از پزشکان یمنی گفته‌اند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی از پذیرش و مداوای معترضان مجروح خودداری کرده‌اند. گروه‌های مخالف اعلام کرده‌اند، به رغم خشونت‌های اعمال شده توسط نیروهای وفادار به صالح به تظاهرات علیه او ادامه خواهند داد.

همچنین تلویزیون سی‌ان‌ان در تازه‌ترین گزارش خود از اعتراضات یمن تعداد کشته‌های روز جمعه در صنعا را دست‌کم ۳۳ نفر اعلام کرد. این شبکه می‌گوید که بیشتر این کشته‌شدگان در خارج از دانشگاه صنعا جان خود را از دست داده‌اند.

در همین حال شبکه خبری الجزیره به نقل از شاهدان عینی و امدادگران می‌گوید که «اراذل و اوباش حامی رژیم» در یمن از پشت بام خانه‌های اطراف میدان دانشگاه در صنعا به روی مردم معترض آتش گشوده‌اند.

به گزارش الجزیره، اغلب کشته‌ها از ناحیه سر و گردن هدف گلوله قرار گرفته‌اند.
الجزیره همچنین گزارش داد از میان بیش از صد نفری که در جریان حادثه روز جمعه مجروح شده‌اند «بسیاری در وضعیت بحرانی هستند».
منابع بیمارستانی در یمن از کشته شدن دست کم ۳۲ نفر از تظاهرکنندگان و زخمی شدن ده ها نفر دیگر در امروز(جمعه) در صنعا پایتخت این کشور خبر دادند. معترضان یمنی امروز را " جمعه هشدار " نامیده بودند و پس از نماز جمعه قصد برپایی تظاهرات داشتند.

به گزارش خبرنگار " العربیه " در صنعا، افرادی مسلح با لباس نظامی و لباس شخصی از بالای پشت بام های خانه ها در خیابان الوحده که به میدان تغییر منتهی می شود، به سوی تظاهرکنندگان آتش گشودند.
از سویی به دلیل نوع آسیب زخمی شدگان که بسیاری از آن ها مورد اصابت گلوله جنگی در سینه و سر قرار گرفتند، شمار کشته شدگان رو به افزایش است. نیروهای امنیتی همچنین به سوی تظاهر کنندگان گاز اشک آور پرتاب کردند که باعثاغمای بسیاری از آن ها شد.
معترضان یمنی مخالف علی عبد الله صالح رئیس جمهور این کشور پیشتر از تمام شهروندان یمنی در سراسر کشور دعوت کردند روز جمعه برای سرنگونی نظام حاکم بر این کشور، دست به تظاهرات میلیونی بزنند.