حسن روحانی وارد ستاد انتخابات کشور شد

به گزارش افکارنیوز، حسن روحانی در ساعات اولیه آغاز ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در وزارت کشور نام خود را برای رقابت ۲۴ خردادماه ثبت کرد.

روحانی متولد ۱۳۲۷ از شهر سرخه استان سمنان و دارای تحصیلات دروس حوزوی و دینی از حوزه علمیه سمنان و قم، لیسانس حقوق قضائی از دانشگاه تهران، فوق لیسانس حقوق عمومی از دانشگاه انگلستان و دکترای حقوق اساسی از دانشگاه کلدونیان گلاسکو است.

وی نماینده مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای عالی امنیت ملی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک است. همچنین روحانی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم و دوره پنجم و دبیر شورای عالی امنیت ملی را نیز در کارنامه خود دارد.

روحانی با شعار " دولت تدبیر و امید " ۲۲ فروردین ۹۲، به طور رسمی به عنوان کاندیدای مستقل اعلام کاندیداتوری کرد.

بنابراین گزارش، علی یونسی وزیر اطلاعات در اولین همایش انتخاباتی حسن روحانی که فرزندان هاشمی نیز در آن حضور داشتند، در جمع خبرنگاران گفته است: از آیت‌الله هاشمی خبر دارم که گفته‌اند حمایتش را از آقای روحانی اعلام می‌کند.

یونسی با تاکید براینکه اطلاع دقیق دارم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شوند، گفت: با توجه به اینکه حضور آیت‌الله هاشمی و آقای خاتمی در انتخابات منتفی است، بهترین گزینه را آقای روحانی می‌دانم.


اما با توجه به این حمایت ها، اصلاح طلبان عارف را در جرگه اصلاحات نمی دانند و برخی از کاندیداهای اصلاح طلب هم از جمله عارف و کواکبیان تاکید کرده اند: روحانی اصلاح طلب نبست که روی آن اجماع کنیم.