آخرین حرفهای اولیویرا پیش از ترک تبریز

به گزارشافکارنیوز،تونی اولیویرا پیش از ترک ایران درباره آخرین توافقات خود با مدیران باشگاه تراکتورسازی احساس خود پیش از ترک ایران و علاقه‌اش برای بازگشت به فوتبال ایران صحبت کرد.

* روز گذشته با جعفری جلسه داشتید. چه نتیجه‌ای پس از نشست حاصل شد؟

- با جعفری صحبت کردم و قرار شد که تا پایان ماه می پولم را از تراکتورسازی بگیرم. مشکل خاصی وجود ندارد و ما با توافق از یکدیگر جدا شدیم.

* ناراحت نیستید که تراکتورسازی و فوتبال ایران را ترک می‌کنید؟

- از این موضوع خیلی ناراحتم. دوره خوبی را در تراکتورسازی سپری کردم. مردم تبریز با من رفتار خیلی خوبی داشتند. هیچ وقت آنها را فراموش نمی‌کنم. آنها همیشه در قلب من می‌مانند. تراکتورسازی قدرت بزرگی به اسم هوادارانش دارد و بدون هوادارانش هیچ چیز نیست.

* از عملکرد خودتان در تراکتورسازی راضی بودید؟

- ما امسال قهرمان نشدیم، چرا که استقلال و سپاهان از ما قوی‌تر بودند اما تراکتورسازی می‌تواند فصل بعد برای قهرمانی بجنگد و امیدوارم که قهرمان شود. ما خوب فوتبال بازی می‌کردیم و از کار خودم در این تیم راضی هستم.

* برخی معتقدند مدیرعامل تراکتورسازی شما را اخراج کرد تا فشارهایی که روی خود بود را بردارد.

- نمی‌خواهم به گذشته برگردم و درباره این مسائل صحبت کنم. هر چه که بود با توافق ما تمام شد. دیگر درباره هیچ آدمی صحبت نمی‌کنم. من فقط از هواداران تراکتورسازی و مردم ایران می گویم که خیلی مهربان و مهمان نواز هستند.

* ممکن است دوباره به ایران برگردید؟

- کسی از آینده خبر ندارد. من به پرتغال می‌روم و مدتی در کنار خانواده‌ام خواهم بود. البته شاید به ایران برگشتم، چرا که فوتبال شما را خیلی دوست دارم.

* در هفت – هشت ماهی که در تراکتورسازی بودید، فوتبال ایران را چطور دیدید؟

- فکر می‌کنم الان بهترین زمان برای فوتبال ایران نیست، چرا که بازیکنانی مثل کریمی و مهدوی کیا خداحافظی کرده‌اند. خیلی وقت است که بازیکنانی در سطح آنها را در فوتبالتان ندارید. باید بیشتر با جوانان کار کنید و فرصت بیشتری به آنها بدهید. پتانسیل بازیکنان ایرانی واقعا بالاست.

* به غیر از کی‌روش که همچنان مربی تیم ملی است، شما آخرین پرتغالی در فوتبال ایران بودید.

- بله. من به همراه ژوزه به ایران آمدم و حالا فقط کی‌روش مانده است، اما موضوع اینجاست که مشکل مربیگری ما نیست. من از عملکردم در ایران راضی‌ام و تراکتورسازی فرصت خوبی برای پیشرفت در سال‌های آینده دارد. تیمم را خیلی دوست داشتم، چرا که زیبا بازی می‌کرد.

* تیم ملی ایران با کی‌روش به جام جهانی می‌رود؟

- در توانایی کیروش شکی وجود ندارد. در فوتبال هر اتفاقی امکانپذیر است. امیدوارم ایران به جام جهانی برود و مردمتان خوشحال شوند.