آملی‌لاریجانی: نمایشگاه موج مطالعه ایجاد می‌کند

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران، گفت: بسیار خوشحالم که فرصت مقتنمی برای مردم فراهم شده و مجموعه بسیار متنوعی از کتاب‌های داخلی و خارجی در نمایشگاه وجود دارد.

وی با بیان این که چند روز فرصت لازم است تا انسان کتاب‌ها را تماشا کند، ادامه داد: گمان می‌کنم تنوع کتاب‌ها با آنچه چند سال پیش وجود داشت، بسیار فرق می‌کند. در این جا فرصت بسیار خوبی ایجاد شده و این امر یک موج مطالعه و تحقیق ایجاد می‌کند.

رییس قوه قضاییه، یادآور شد: البته همانطور که همه مطلع هستند به دلیل وضع ارزی مخصوصا در کتاب‌های خارجی، تهیه کتاب برای دوستان مقداری مشکل است، ولی همین که بدانند این کتاب‌ها وجود دارد در حد توان آن‌ها راتهیه کنند، خوب است.

وی تعداد و تنوع کتاب‌ها را در قسمت لاتین و عربی تعجب‌برانگیز خواند و گفت: مردمی که کتاب به کارشان می‌آید مراجعه کنند، حتما از این گلستان، گل‌هایی خواهند چید.

آملی‌لاریجانی درباره علت توقف خود در غرفه کتاب‌های خارجی، گفت: معمولا فرصت تهیه کتاب‌های داخلی را داریم ولی در مورد کتاب‌های خارجی این فرصت وجود ندارد؛ البته من خیلی محدود نگاه کردم ولی کسانی که فرصت کافی دارند می‌توانند در میان کتاب‌ها جستجو کنند. بیشتر به علاقه خود در مورد فلسفه، کلام و حقوق در قسمت لاتین و بخش کتاب‌های عربی مراجعه کردم و واقعا کتاب‌ها جذاب بود.

رییس دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم مجموعه‌ گرانبهایی از کتاب‌ها یکجا جمع شده و حتی کسانی که قدرت خرید کتاب را ندارند خوب است حتما کتاب‌ها را ببینید و از کمیت و کیفیت کتاب‌های خارجی و داخلی که به چاپ می‌رسند مطلع شوند.

آملیلاریجانی در پایان از دستاندرکاران برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تشکر کرد.