ارائه نظرات تخصصی از سوی کاندیداها از راه‌های مردم‌فریبی است

به گزارش افکارنیوز، رییس ستاد حدادعادل با بیان اینکه بهتر است هر یک از داوطلبان ریاست‌جمهوری برای ارائه برنامه‌های آینده خود در نشست‌های خبری تیم کارشناسی همراه داشته باشند، عنوان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از افراد به صورت تخصصی در همه زمینه‌ها نظرات‌شان را ارائه می‌کنند، ولی امکان ندارد فردی در تمام مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … صاحب‌نظر باشد؛ بنابراین باید در هر زمینه تیم متخصص به ارائه برنامه‌های کاندیداها بپردازد.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر وجود اختلاف میان ائتلاف پیشرفت و زمان اعلام قطعی کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری، گفت: وقتی چند نفر با هم در مسیری گام برمی‌دارند قطعا اختلاف‌نظرهایی پیش می‌آید. آقای قالیباف در این رابطه عبارت تندی گفتند مبنی بر اینکه اگر وفای به عهد نکردیم به دین‌مان شک کنیم. در هر صورت ائتلاف ما با گفت‌وگو، مسائل و اختلافات را حل خواهد کرد.

رییس ستاد حدادعادل با بیان اینکه مسائل مختلفی می‌تواند در ائتلاف‌مان باعثاختلاف شود، عنوان کرد: یکی از این مسائل می‌تواند این باشد که چه وقت داوطلب نهایی مشخص شود و یا اختلاف‌نظرهایی در زمینه سازوکارها پیش بیاید ولی در جامعه‌ای که از نظر سیاسی به بلوغ رسیده باشد باید بتوانیم از تمامی این اختلاف‌ها عبور کنیم و با پختگی سیاسی مسائل را حل کنیم.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به سوال دیگری عنوان کرد: بر سر زمان نظرسنجی و احیانا مکانیزم آن نیز اختلاف‌نظرهایی وجود دارد ولی به طور کلی معتقد هستیم که باید به نظرسنجی‌های معتبر تکیه کرد و اینکه گفته می‌شود چون آرای یکی از افراد ائتلاف پیشرفت بسیار بیشتر از دو نفر دیگر بوده، اختلافاتی نیز ایجاد شده باید بگویم به این شدت نبوده، ولی در نهایت ما به نظرسنجی‌هایی که از سوی نهادهای معتبر صورت می‌گیرد و نظرسنجی‌هایی که خودمان سفارش می‌دهیم تکیه خواهیم کرد و آنها را ملاک قرار خواهیم داد. همچنین نظر مشاورین و نخبگان نیز برای ما اهمیت دارد.

در بخش دیگری از این نشست نجابت با اشاره به اینکه عملکرد حدادعادل را در حیطه مدیریتی بسیار قبول دارم، تاکید کرد: گفته می‌شود حداد فردی اجرایی نیست و توان مدیریتی بالایی ندارد. به عقیده من این شایعات از طریق فضای مجازی گسترش می‌یابد و برخی از روی جهل و یا به عمد به آنها دامن می‌زنند.

وی افزود: ‌ مجلس هفتم از نظر من انصافا موفق‌ترین مجلس بود زیرا با کمترین هزینه برای کل کشور فعالیت کرد و به اهداف مورد نظر رسید، همچنین در کل دولت نهم و دهم تفاوت چندانی با هم نداشتند ولی وقتی به دیوار مجلس برخورد کرد حداد با بردباری و تدبیر مجلس را به جلو برد تا جایی که کوچک‌ترین اختلافی به رسانه‌ها کشیده نشد.

رییس ستاد حدادعادل تاکید کرد: مجلس هفتم کم‌حاشیه‌ترین مجلس در کشور بوده و از نظر تعامل بیشترین نمره را به آن می‌دهم، همچنین در زمانی که در عرصه بین‌المللی دچار بیشترین چالش بودیم حدادعادل برخوردی اصولی داشت و مسائل را حل کرد.

وی با بیان اینکه حدادعادل تنها دو بار به مقام معظم رهبری در رابطه با چالش‌های بین دولت و مجلس نامه نوشت، گفت: اداره مجلس هفتم کمترین دغدغه را برای مقام معظم رهبری داشت و این برخوردهای غیرمعمول رخ نمی‌داد.

در بخش دیگری از این نشست، نجابت در خصوص اینکه چه زمانی کاندیدای نهایی ائتلاف پیشرفت اعلام می‌شود، گفت: ‌ ما منتظر می‌مانیم تا ثبت‌نام‌ها صورت گیرد، شورای نگهبان صلاحیت‌ها را تایید کند و همچنین پس از تبلیغات ببینیم نظرات مردم بیشتر به چه سمتی است و در نهایت کاندیدای نهایی‌مان را اعلام خواهیم کرد.

در ادامه از رییس ستاد حدادعادل در خصوص مسائل اجتماعی و برنامه‌های حداد در رابطه با بیمه پرسیده شد و او گفت: ما از طریق کارشناسان تمهیدات ویژه‌ای را تهیه دیده‌ایم و برنامه‌های کلی و جزئی ما تعیین شده است. به طور کلی در ائتلاف پیشرفت هر یک از اعضا متناسب با تجربیات‌شان بخش‌هایی را به عهده گرفتند. برای مثال ولایتی بحثسیاسی و امنیتی و قالیباف اقتصادی را به عهده دارند و هر کدام حتی اگر رییس‌جمهور نشوند نیز حاضر هستند برنامه‌های خود را به فرد منتخب ارائه دهند.

در پایان نجابت در خصوص ویژگیهای حدادعادل که باعث شد او رییس ستاد وی شود، گفت: وفای به عهد، تدبیر و احترام به قانون، پذیرش نظر مشاورین، بدون حاشیهترین داوطلب بودن، تهذیب اخلاق، ولایتپذیری و تعداد دیگری خصایصی که از سوی مقام معظم رهبری برای داوطلبین ریاستجمهوری برشمرده بود را از مهمترین شاخصههای حداد دانست.