برنامه‌های جشن قهرمانی استقلال تهران

به گزارشافکارنیوز،صبح امروز(سه‌شنبه) در سازمان لیگ برتر فوتبال جلسه‌ای با حضور نماینده باشگاه استقلال، سرپرست سازمان لیگ، رییس مجموعه ورزشی آزادی، نماینده صداوسیما، حراست وزارت ورزش و جوانان و فرمانده یگان ویژه مستقر در ورزشگاه آزادی برگزار شد تا درباره مراسم جشن قهرمانی استقلال در لیگ برتر هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

در ابتدای این مراسم مهدی تاج به مراسم اهدای جام قهرمانی حذفی اشاره کرد و ایرادهای آن را مورد بررسی قرار داد. او در پایان از رسانه‌ها و همه عواملی که در برگزاری مراسم نقش داشتند تشکر و تاکید کرد که در مراسم اهدای جام قهرمانی لیگ برتر نیز مانند فینال جام حذفی قواعد ویژه‌ای وجود دارد که از آن جمله می‌توان به حضور یافتن تنها سه نفر بر روی سکوی اهدای مدال اشاره کرد.

تاج در ادامه گفت: ‌از وزیر ورزش برای حضور در مراسم اهدای جام قهرمانی استقلالی‌ها دعوت کرده‌ایم که قرار است ایشان به همراه مدیرعامل باشگاه استقلال و رییس فدراسیون فوتبال این کار را انجام دهند.

سرپرست سازمان لیگ همچنین از خبرنگاران خواست که برای رعایت نظم بیشتر مراسم اصراری به حضور در زمین چمن و کنار زمین نداشته باشند و بر اساس کارت‌هایی که برایشان صادر شده، عمل کنند. به این ترتیب هیچ مصاحبه‌ای در زمین چمن انجام نمی‌شود و تیم‌ها موظف هستند برای انجام مصاحبه در " میکسد‌زون " حضور پیدا کنند.

تاج این را نیز گفت که نشست خبری دیدار استقلال و داماش، پس از پایان مراسم اهدای مدال و جام قهرمانی و دور افتخار بازیکنان استقلال انجام خواهد شد و بازیکنان در میکسدزون حضور پیدا می‌کنند.

از دیگر مواردی که در جلسه امروز مطرح شد، این بود که دو تیم استقلال و داماش به طور جدی مراقبت کنند که به جز کادر فنی و بازیکنان هیچ فرد غیر مرتبطی در زمین حضور پیدا نکند. این قاعده شامل معاونان و همراهان تیم‌ها نیز می‌شود. همچنین قرار شد ۵ تن از نیروهای یگان ویژه با لباس رسمی(کت و شلوار) در هنگام مراسم در زمین حضور داشته باشند تا نظم مراسم را کنترل کنند.

سرهنگ عرب‌سرخی، فرمانده یگان ویژه مستقر در ورزشگاه آزادی هم در ادامه جلسه با گلایه از برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها که از " حضور کمرنگ یگان ویژه در هنگام فینال جام‌حذفی " سخن گفته بودند، اظهار کرد: همکاران ما در تمام دقایق بازی اوضاع را تحت کنترل داشتند و مسابقه با حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر به خوبی برگزار شد. برخی رسانه‌ها نباید چنین چیزی را می‌نوشتند. بر خلاف نوشته این رسانه‌ها نیروهای ما به هنگام انفجار ترقه در نیمه دوم بازی در محل حضور داشتند.

در ادامه جلسه نیز نماینده صداوسیما نسبت به تغییر دروازه‌ای که قرار بود پنالتی‌های فینال جام حذفی به آن زده شود اعتراض کرد و گفت که این کار برای پوشش تصویری این ضربات مشکل ایجاد کرد.

در ادامه نیز مهدی تاج ضمن اعلام این خبر که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به دلیل برگزاری خوب مراسم اهدای جام حذفی از سازمان لیگ تشکر کردهاند، گفت: اینکه به جای رحیمی، سمیعینژاد، مدیرعامل کارخانه فولاد سپاهان برای اهدای مدالها بر روی سکو آمد، خواست مدیرعامل باشگاه سپاهان بود.