می‌توان هم انرژی هسته‌ای داشت و هم بهبود روابط با دنیا

به گزارش افکار نیوز،علی اکبر ولایتی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار وحدت تبریز وضعیت روابط خارجی را وضعیتی نامناسب توصیف و اظهار کرد: روابط خارجی ما مشکلات بسیاری دارد اما این مشکلات لاینحل نیست.

ولایتی افزود: تجربه بیش از ۳۰ سال من در بخش روابط خارجه نشان می‌دهد سیاست بین‌الملل کاری سخت و پیچیده است اما حل مشکلات موجود غیرممکن نیست.

وی یادآور شد: مذاکره، مذاکره کننده می‌خواهد و مذاکره کننده نیز باید فردی کاردان باشد، مذاکره کننده باید با زبان بین‌الملل آشنا باشد و به گونه‌ای مذاکره کند که هم طرف مقابل حرف‌های او را متوجه شود و هم اینکه او بتواند بر سر میز مذاکره حرف‌های طرف مقابل را درک کند.

ولایتی در عین حال اطمینان داد که مسائل خارجی توسط اشخاص کاردان و با تجربه، قابل حل است و باحل مشکلات به وجود آمده در روابط خارجی می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی و داخلی را نیز برطرف کرد.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه اگر ایستادگی رهبری نبود تکنولوژی هسته‌ای نداشتیم، اظهار کرد: در حال حاضر ایران یکی از ۲۰ کشور دارای خودکفایی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم.

وی افزود: موضوع هسته‌ای قابل حل است و ما این توانمندی را داریم که هم انرژی هسته‌ای را حفظ کنیم و هم رابطه خود با دنیا را بهبود ببخشیم.

ولایتی تصریح کرد: این مسئله قابل مذاکره است و مذاکره سیاسی زبان خود و درک خود را می‌طلبد و می‌توان انرژی هسته‌ای را به سمتی ببریم که با تحریم گره نخورد.

ولایتی گفت: رهبری عزم راسخ خود را بر حفظ انرژی هسته‌ای اعلام کرده‌اند و هر کسی قرار است رئیس جمهور شود باید به آن متعهد باشد.

* برنامه هسته‌ای قابل حل است

ولایتی گفت: برنامه هسته‌ای قابل حل است، بدون اینکه فناوری هسته‌ای را از دست بدهیم.

وی افزود: در مورد تحریمهای اعمال شده میشد کاری انجام داد که انرژی هستهای صلحامیز را داشته باشیم و تحریم نشویم.