آیا نظرسنجی برنامه نود ایراد داشت؟

به گزارش افکارنیوز،نظرسنجی برنامه نود شب گذشته، یک شب بعد از ناکامی پرسپولیس در فینال جام‌حذفی به این تیم اختصاص داده شد؛ با این مضمون که علت ناکامی پرسپولیس بازیکنان، کادر فنی یا مدیریت بوده‌اند؟

این سوال که البته ظاهرا به صورت کلی مطرح شده و به قول فردوسی‌پور مثلا در گزینه مربوط به کادر فنی مانوئل ژوزه هم سهیم بوده اما در اصل خود ایراد زیادی داشت که یحیی گل‌محمدی و محمد رویانیان با تماس تلفنی روی این ایرادها تاکید کردند.

در سوال فوق کلمه «ناکامی» ظاهرا با متر نگرفتن جام و کسب نکردن سهمیه یا پایین‌تر قرار گرفتن از رقبا مد نظر بوده اما به‌صورت کلی تیمی که به فینال جام‌حذفی رسیده و از رتبه دوازدهم در پایان نیم‌فصل لیگ برتر به رتبه ششم رسیده - و در نهایت حداقل هفتم می‌شود - را نمی‌توان ناکام نامید. به‌خصوص کادر فنی‌اش که این صعود ۶پله‌ای را به نام خود ثبت کرده و از ابتدای مسیر دشوار جام‌حذفی بالای سر تیم بوده است.(واقعا اگر پرسپولیس این فصل ناکام بوده عملکرد تیم فصل قبل که در لیگ دوازدهم شد و در جام‌حذفی هم به جایی نرسید را باید چه نام گذاشت؟)

در همین ارتباط یحیی گل‌محمدی با ذکر آمار تعداد بازی‌هایی که مربیگری کرده به اشتباه بودن این سوال تاکید کرد و فردوسی‌پور هم به نوعی تسلیم شد. چراکه تصور کنید اگر آن پنالتی‌ها خراب نمی‌شد یا به هر شکلی پرسپولیس فینال را می‌برد الان یحیی با کسب یک جام و صعود ۶پله‌ای در جدول فرشته نجات پرسپولیس و بهترین گزینه برای هدایت تیم در فصل آینده لقب می‌گرفت.

در همین ارتباط محمد رویانیان هم با تاکید بر نادرست بودن سوال نظرسنجی حرف درستی زد و اعلام کرد بهتر بود این‌طور سوال می‌شد که علت باخت پرسپولیس در فینال جام‌حذفی چه چیزی بوده است؟ از آنجا که یحیی تا قبل از این بازی آمار خوبی داشت و کمتر اشتباه می‌کرد شاید بهتر بود این سوال مطرح می‌شد و البته به احتمال فراوان باز هم او بیشترین رای را می‌آورد.

به هر حال نزديكي آرا در اعلام اوليه نظرسنجي برنامه ديشب نود نشان ميداد نامفهوم بودن سوال، بسياري از مخاطبان را به ترديد انداخته و پاسخها چندان جهت مشخصي نداشته اما بعد از اعلام اوليه و پيش بودن گزينه كادر فني از ساير گزينهها بقيه شركتكنندگان هم با ديدن گزينه برتر به كادر فني راي دادند تا بهيكباره درصد آراي اين گزينه بالاتر برود!