به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه درخصوص تمهیدات دستگاه قضایی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بخشنامه تشکیل ستادهای پیشگیری چند وقت گذشته توسط این دستگاه صادر و قرار شده در سراسر کشور ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی به منظور همکاری با ناظران و مجریان انتخابات ایجاد شود.

وی افزود: دادسراها نیز شعبه‌هایی را اختصاص دادند که پرونده‌های تخلفات انتخابات را پیگیری و بررسی کنند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ستادهای پیشگیری در سراسر کشور تشکیل و فعالیت‌ خود را آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: هم‌اکنون این ستادها جلسات خود را با محوریت دادستان کل کشور در مرکز و در استان‌ها با محوریت دادگستری‌ها برگزار می‌کنند.

تاکید کرد: امیدواریم در این انتخابات شاهد کمترین تخلف باشیم و هم کاندیداها و هم هواداران آنها به قانونمداری و اخلاق‌مداری توجه کنند تا انتخاباتی کاملا قانونی داشته باشیم و هیچ کس به خود اجازه تخطی به قانون ندهد.

وی در ادامه به گزارشات ارسال شده به این قوه در زمینه تخلفات انتخاباتی نیز اشاره کرد و گفت: بعضا گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده از امکانات دولتی و ظرفیت‌های عمومی در جهت حمایت و معرفی کاندیدایی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: حتما استفاده از امکانات دولتی و امکانات عمومی متعلق به مردم برای حمایت از یک کاندیدای خاص خلاف شرع و قانون است و مرتکب شونده از نظر قانونی قابل تعقیب خواهد بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: تاکید ما با آغاز ثبتنام به نامزدهای انتخاباتی این است که هم خودشان و هم هوادارانشان به قانون و رعایت اخلاق توجه ویژه داشته باشند.