به گزارش افکارنیوز، برخی از مردم اعتقاد دارند برای داشتن ازدواجی موفق تنها عشق کافی است ولی این طور نیست. به پنج دروغ رایجی که راجع به ازدواج وجود دارد توجه کنید:

«عشق کافی است»

واقعیت این است که سرخوشی دائمی در ازدواج یک افسانه است. عشق بدون قید و شرط برای کودکان ضروری است و میان زوجین به چشم نمی خورد.

اگر فرزندان خود را با این باور بزرگ کنیم که ازدواج حلال تمام معضلات است در آینده زوج هایی خواهیم داشت که راجع به مشکلات حقیقی زناشویی شناختی ندارند.

کسانی که اعتقاد دارند عشق برای سعادت در زندگی زناشویی کافی است مهارت های لازم برای حل معضلات را به دست نخواهند آورد.

عشق به تنهایی مانع از بروز مشکلات و یا حل آنها نمی شود.

در واقع شما باید ضمن شناخت ماهیت ازدواج با مهارت های ضروری آشنا شوید و این حقیقت را بپذیرید که برای حل مشکلات نیاز به پشتکار دارید.

همسرم به حرفهایم گوش نمی دهد
حقیقت این است که اکثر مردم زیاد حرف می زنند ولی به ندرت می توانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند.

به ما گفته می شود در بیان احساسات خود صریح باشیم ولی ما هنوز تفاوت میان احساسات مفید و مضر را نمی دانیم در واقع تعداد کمی از مردم طریقه درست حرف زدن و گوش دادن را می دانند.

حقیقت این است که صداقت بیش از اندازه می تواند دردسر آفرین باشد. درست است که شیوه برقراری ارتباط در میان مردان و زنان با یکدیگر تفاوت می کند ولی مشکل فراتر از این مسائل است.

مردم حقیقتا تغییر نمی کنند


بسیاری از مردم به این باور رسیده اند که انسان ها صددرصد تغییر نمی کنند و برای داشتن ازدواجی موفق باید هر دو طرف رفتار خود را اصلاح نمایند. این طرز تفکر بسیار بدبینانه و اشتباه است و موجب دلسردی انسان می شود.

«پس از ازدواج، انسان از خانواده خود تأثیر نمی پذیرد»

شاید شما پس از ازدواج دور از خانواده اصلی خود زندگی کنید ولی مطمئن باشید تاثیر زیادی از آنها می گیرید.

تجربيات ما از خانواده، پس از ازدواج تأثيرات خود را نشان مي دهد. در گذشته انسان ها غالبا پس از ازدواج نزديك والدين خود مي ماندند ولي امروزه ترجيح مي دهند دور از آنها زندگي كنند. با اين حال امروزه تأثير والدين بر فرزندان متأهل آنها بيشتر از گذشته است. نكته جالب اين كه اگر آگاهانه به دنبال اين باشيد كه شيوه اي متفاوت با شيوه زندگي آنها در پيش بگيريد، تأثيرشان پررنگ تر مي شود!