به گزارش فارس به نقل از پايگاه اينترنتي "بلومبرگ "، آمار و ارقام رسمي در ژاپن حاكي از آن است كه عمليات جستجو براي يافتن بازماندگان زمينلرزه ۹ ريشتري ژاپن نشان ميدهد كه تاكنون ۷ هزار و ۷۰۰ نفر در فاجعه زمينلرزه و سونامي هفته گذشته ژاپن جان خود را از دست دادهاند.

این آمار و ارقام همچنین حاکی از آن است که ۱۱ هزار و ۶۵۱ نفر نیز در این فاجعه مفقود شده‌اند و تلاش برای یافتن آنها تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

آژانس پلیس ملی ژاپن اعلام کرد در حالیکه تعداد تلفات زمین‌لرزه ژاپن رو به افزایش است، آب و شیر و برخی از سبزیجات منطقه فوکوشیما آلوده به مواد هسته‌ای شده است و مردم زلزله‌زده ژاپن با کمبود آب و غذای سالم مواجه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، کارشناسان ژاپنی در تلاش هستند تا بتوانند رأکتورهای هسته‌ای فوکوشیما را خنک نگه دارند و از انفجار مجدد این رأکتورها جلوگیری به عمل آورند.

برخی از مقامات ژاپنی به خبرگزاری‌ها اعلام کردند که وضعیت آب و غذا در ژاپن تا حدودی در حال بهبود است اما هنوز مشکلاتی وجود دارد.

بر اساس اين گزارش، بيش از ۳۵۰ هزار نفر از مردم ژاپن هنوز در پناهگاههايي در شمال شرقي ژاپن به سرميبرند و حدود ۱.۲ ميليون نفر از خانوارهاي ژاپني با كمبود آب و برق روبرو شدهاند.