تيم ملي کشتي آزاد ايران به فينال جام جهاني راه يافت.

به گزارش ایسنا، در ادامه مسابقات جام جهانی کشتی آزاد که در سالن علی علی یف ماخاچکالای روسیه برگزار می‌شود، تیم ملی کشتی آزاد ایران موفق شد در مصاف با کوبا به برتری ۵-۲ برسد و با کسب چهارمین پیروزی متوالی حریف روسیه در فینال شود.

مصطفی آقاجانی، مصطفی حسین خانی، احسان امینی، رضا یزدانی و محمدرضا آذرشکیب کشتی گیران پیروز ایران در این مسابقه بودند.

ایران پیش از این آذربایجان را ۴-۳، منتخب مجارستان و قزاقستان را ۶-۱ و گرجستان را ۵-۲ مغلوب کرده بود.

گزارش کشتی ها:

۵۵ کیلوگرم: حسن رحیمی۳– فرانک چامیزو مارکز ۴(۲-۰،۰-۱ و ۱-۳)

تایم اول: رحیمی موفق شد با زیرگیری هایش دو امتیاز از حریف کوبایی بگیرد و پیروز شد.

تایم دوم: کشتی بدون رد و بدل شدن امتیاز به کلینچ کشید که گوی به سود کشتی گیر کوبا بیرون آمد و چامیزو رحیمی را خاک کرد.

تایم سوم: چامیزو موفق شد رحیمی را به پل بزند و ۳ امتیاز پیش افتد و یک امتیاز رحیمی که با خاک کردن به دست آمد فایده ای نداشت تا کشتی گیر کوبا ۳-۱ برنده تایم سوم و این مسابقه شود. این دو کشتی گیر در مسابقات جهانی مسکو نیز با هم کشتی گرفته بودند که کشتی گیر کوبا در آن مسابقه هم پیروز مسابقه بود.

۶۰ کیلوگرم: مصطفی آقاجانی ۸ – آلخاندرو والدس توبیر ۷(۳-۰،۱-۵ و ۴-۲)

تایم اول: در ۳۰ ثانیه پایانی آقاجی با اجرای فن ۳ امتیازی به برتری رسید.

تایم دوم: در یک دقیقه اول دو کشتی گیر کم تحرک بودند. اما در ۴۰ ثانیه به پایان مسابقه کشتی گیر کوبایی با فن " لنگ – تندر " ۳ امتیاز گرفت که مربیان ایران به این رای اعتراض کردند ولی اعتراض نتیجه ای نداشت تا آقاجانی ۴-۰ عقب بیفتد. در ادامه آقاجانی با فن تندر یک امتیاز گرفت که کشتی گیر کوبایی هم رو کرد و یک امتیاز گرفت تا تایم دوم ۵-۱ به سود کوبا به پایان برسد.

تایم سوم: آقاجانی با یک یورش ۳ امتیاز پیش افتاد. در ادامه هر کدام از کشتی گیران با خاک کردن یک امتیاز دیگر گرفتند تا نتیجه ۴-۱ به سود آقاجانی شود. یک امتیاز پایانی هم سودی برای کشتی گیر کوبا نداشت و آقاجانی ۴-۲ برنده شد و پیروزی در کشتی دوم به ایران برسد.

۶۶ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی ۳ - گیندری گارزون ۱(۱-۰ و ۲-۱)

تایم اول: حسین خانی جوان در حالی برابر گارزون(دارنده یک نقره و ۳ برنز جهان) قرار گرفت که هر سه کشتی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. در وقت اول هر دو کشتی گیر یک بار به پاهای حریف رسیدند اما موفق نشدند خاک کنند. کلینچ به سود حسین خانی بود که با فن " درخت کن " یک امتیاز گرفت و تایم اول را به سود خود به پایان برد.

تایم دوم: در ثانیه ۲۳ گارزون با سرعت بالای خود و چرخش به پشت حسین خانی رفت و یک امتیاز جلو افتاد. حسین خانی در ۲ ثانیه به پایان مسابقه دست زیر کتف حریف با تجربه اش برد و او را به بیرون تشک انداخت تا نتیجه ۱-۱ به سود حسین خانی شود. اعتراض مربیان کوبا هم نتیجه ای نداشت تا ملی پوش ایران ۲-۱ برنده مسابقه شود و ایران با نتیجه ۲ بر یک از کوبا پیش افتد.

۷۴ کیلوگرم: حسام مقدم صفر – مورا بلانکو ۲(۰-۱ و ۰-۱)

تایم اول: مسابقه بدون رد و بدل شدن امتیاز به کلینچ کشیده شد که گوی به رنگ آبی و به سود کشتی گیر کوبا بیرون آمد تا یک امتیاز بگیرد و پیروز مسابقه و در وقت اول شود.

تایم دوم: کشتی گیر کوبا مقدم را در خاک نشاند و نتیجه ۱-۰ شد. در ادامه، زیرگیری های مقدم با خیمه های سنگین مورا بلانکو روبرو شد تا کشتی گیر کوبا مسابقه وزن ۷۴ کیلوگرم را به سود خود پایان دهد و در امتیاز تیمی ایران و کوبا ۲-۲ مساوی شوند.

۸۴ کیلوگرم: احسان امینی ۷ – رینری سالاس پرز صفر(۱-۰ و ۶-۰)

تایم اول: در ۳۸ ثانیه به پایان مسابقه امینی که قهرمان جام تختی هم است، با زیر از پای راست حریفش یک امتیاز گرفت و وقت اول را به سود خود به پایان رساند.

تایم دوم: در ۱۵ ثانیه اول دوبار سالاس برای زیرگیری یورش برد که هر دو بار امینی با چرخش در هر دو بار امتیاز گرفت. در ادامه کشتی گیر کوبایی روی حمله امینی به راحتی به روی پل رفت تا کشتی گیر کرمانشاهی ۵-۰ پیش افتد. در ۲۰ ثانیه به پایان مسابقه امینی یک بار دیگر حریفش را از تشک خارج کرد و ۶-۰ به پیروزی رسید. امینی با این برد ایران را ۳-۲ پیش انداخت.

۹۶ کیلوگرم: رضا یزدانی ۶ – رابی ادواردو مسا صفر(۲-۰ و ۴-۰)

تایم اول: یزدانی به مچ پای راست کشتی گیر کوبایی رسید و با خاک کردن یک امتیاز گرفت. در ۳۵ ثانیه به پایان این وقت یزدانی یک بار دیگر ادواردو مسا را در خاک نشاند و ۲-۰ پیروز این تایم شد.

تایم دوم: یزدانی ۴ بار پیاپی حریفش را در خاک نشاند تا وقت دوم را هم برنده شود و ضمن قطعی کردن پیروزی ایران برابر

کوبا، تیم ملی کشتی آزاد به فینال مسابقات راه یابد. ایران در فینال جام جهانی با روسیه میزبان مسابقات پیکار می کند.

۱۲۰ کیلوگرم: محمدرضا آذرشکیب ۳– دیزنی رودریگز ۲(۱-۰ و ۲-۲)

تایم اول: آذرشکیب حریفش را به بیرون تشک برد و یک امتیاز گرفت.

نتایج انفرادی: آذرشکیب برای زیرگیری اقدام کرد اما با کنده کشی حریفش مواجه شد و دو امتیاز از دست داد. آذرشکیب با زیر کتف زدن و بیرون بردن حریف از تشک یک امتیاز گرفت و یک اخطار به کشتی گیر کوبا داده شد. ملی پوش ایران در ادامه حریفش را در خاک نشاند تا نتیجه ۲-۲ شود اما چون کشتی گیر کوبایی یک اخطار داشت دست آذرشکیب به عنوان برنده بالا رفت.

نتایج انفرادی:

ایران ۵ – کوبا ۲

۵۵ کیلوگرم: حسن رحیمی۳– فرانک چامیزو مارکز ۴(۲-۰،۰-۱ و ۱-۳)

۶۰ کیلوگرم: مصطفی آقاجانی ۸ – آلخاندرو والدس توبیر ۷(۳-۰،۱-۵ و ۴-۲)

۶۶ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی ۳ - گیندری گارزون ۱(۱-۰ و ۲-۱)

۷۴ کیلوگرم: حسام مقدم صفر – مورا بلانکو ۲(۰-۱ و ۰-۱)

۸۴ کیلوگرم: احسان امینی ۷ – رینری سالاس پرز صفر(۱-۰ و ۶-۰)

۹۶ کیلوگرم: رضا یزدانی ۶ – رابی ادواردو مسا صفر(۲-۰ و ۴-۰)

۱۲۰ کيلوگرم: محمدرضا آذرشکيب ۳- ديزني رودريگز ۲ (۱-۰ و ۲-۲)