جوانان انقلاب خشم مصر، جماعت اخوان المسلمین را به معامله با بقایای حزب ملی حاکم سابق در این کشور برای فراخواندن مردم به رأی دادن به اصلاح قانون اساسی با هدف تقسیم کرسیهای پارلمان متهم کرد و اظهار داشت: اصلاحات اخیر قانون اساسی باعث جلوگیری از تکامل روند تشکیل احزاب دیگر برای مشارکت در انتخابات پارلمانی پس از اصلاحات خواهد شد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از شبکه العالم، احمد دومه عضو ائتلاف انقلاب خشم روز شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: مشارکت مردم مصر در همه پرسی درباره اصلاحات قانون اساسی نشان داد که مردم مصر برای آرای خود ارزش قائل هستند؛ به طوری که آنها برای انداختن رأی خود در مراکز رأی گیری ساعت‌ها در صف‌های طولانی ایستادند. همچنین برای اولین بار انتخابات مصر بدون دخالت امنیتی نظام برگزار شد.

دومه اخوان المسلمین را متهم کرد که آنها با حمایت از اصلاحات قانون اساسی، در جهت منافع خودشان به جریان ضد انقلاب کمک کرده‌اند. وی تصریح کرد: آنها با استفاده از زمان کوتاهی که برای برگزاری انتخابات وجود داشت عموم مردم بی‌سواد و کم اطلاع را تحت تاثیر قرار دادند.

دومه هشدار داد: اصلاحات اخیر قانون اساسی فضا را برای برگزاری انتخابات پارلمانی به گونه‌ای فراهم خواهد کرد که از ورود همه اقشار مردم مصر به جز گروه‌های سازمان یافته جلوگیری شود. وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: در مصر جز بقایای حزب ملی حاکم که خواستار رأی مثبت مردم به اصلاح قانون اساسی شده بودند سازمان یا حزب منظم دیگری وجود ندارد.

دومه با اظهار تأسف از اینکه اخوان المسلمین با اتخاذ این موضع خودش را در اردوگاه حزب ملی قرار داده است این جماعت را متهم کرد که با بقایای این حزب بر سر تقسیم کرسی‌ها در پارلمان و سنای آینده معامله کرده است.

عضو ائتلاف جوانان انقلاب خشم در پایان افزود: با وجود ملاحظات ما درباره اصلاحات قانون اساسی و درخواست برای الغای قانون اساسی کنونی و تدوین قانون اساسی جدید، همه‌پرسی امروز را به منزله تولد جدیدی برای دمکراسی و آغاز صحیحی در این راه می‌دانیم.

گفتنی است همهپرسی روز گذشته در مصر با اقبال گسترده مردم این کشور مواجه شد و مراکز اخذ رای تا پاسی از نیمهشب باز بود. در این انتخابات مردم به اصلاح مواردی از قانون اساسی این کشور که در مورد انتخابات و اختیارات ریاست جمهوری است، رای دادند.