درحالی که از ابتدای دولت دهم و رفتن علی سعیدلو به سازمان ورزش، سمت معاون اجرایی رییس جمهور، خالی مانده است، اکنون خبر می رسد حمید بقایی، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به زودی به عنوان معاون اجرایی رییس جمهور معرفی می شود.

به گزارش خبر آنلاین احتمالا اولین روزهای کاری سال ۹۰. اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس جمهور در زمان رای اعتماد وزیر امور خارجه، وعده داده بود که به زودی معاون اجرایی رییس جمهور معرفی می شود. اما او نام کسی را نبرد، تنها گفت: «معاونت اجرایی هیچ زمان از بین نرفته بود و فقط برای آن فردی منصوب نشده بود. پست معاونت اجرایی در ریاست جمهوری حذف نشده است. به احتمال زیاد در آینده نزدیک فردی را به عنوان معاون اجرایی خواهیم داشت.»

به گفته او، معاون اجرایی تنها به خاطر ایجاد هماهنگی های لازم میان دفتر رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور منصوب نشده است: «بسیاری از وظایف معاون اجرایی هم اکنون به معاون اول رییس جمهور تفویض شده است. تشخیص آقای رییس جمهور این بود که فعلا برای ایجاد این هماهنگی ها معاون اجرایی تعیین نشود. در حال نهادینه کردن روابط میان دفتر معاون اول، معاون اجرایی و رییس دفتر هستیم ولی به احتمال زیاد در آینده معاونت اجرایی خواهیم داشت.»

اما با رفتن رییس سازمان میراث در نهاد ریاست جمهوری، جای او با یکی از مدیران فعلی سازمان میراث پر می شود. گفته می شود حسن محسنی، مدیر فعلی روابط عمومی میراث، رییس بعدی این سازمان و معاون رییس جمهور است. محسنی در گفتگویی با خبرآنلاین، چنینی خبری را تایید یا تکذیب نکرد. گویا سازمان میراث، پله ای است که می تواند مدیران را به رییس دولت نزدیکتر کند.