به گزارش افکارنیوز، آن طور که خبر می‌رسد، ارزبری تندر - ۹۰ و پژو ۲۰۶ به محل اختلاف خودروسازان و شورای رقابت تبدیل شده و ظاهرا قرار است این دو طی هفته جاری به توافق نهایی در این مورد برسند.

حرف خودروسازان این است که تندر - ۹۰ و پژو ۲۰۶ ارزبری بالایی دارند و شورای رقابت باید در تعیین قیمت آنها، فاکتور ارزبری را جداگانه و سوای از تورم بخشی، حساب کند.

ظاهرا خودروسازان حتی عنوان هم کرده‌اند که اگر شورای رقابت قیمتی پایین‌تر از هزینه تمام شده تولید را برای این خودروها به خصوص تندر - ۹۰، در نظر بگیرد، تولید آنها متوقف خواهد شد، زیرا ادامه تولیدشان صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

این داستان البته در مورد خودروهایی مانند مگان و سوزوکی گرندویتارا نیز صدق می‌کند و قرار است قیمت آنها نیز مطابق با میزان ارزبری شان تعیین شود، با این حال هم‌اکنون تعیین قیمت تندر و ۲۰۶ به دلیل تقاضای بیشتر، برای مشتریان مهم‌تر به نظر می‌رسد.

این در شرایطی است که ظاهرا خودروسازان قیمت‌های موردنظر خود را به شورای رقابت پیشنهاد داده و منتظر جواب نهایی این شورا هستند.
به گفته منابع آگاه، ایران خودرو قیمتی حدود ۳۱ میلیون تومان را برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ پیشنهاد داده که طبعا اگر قرار به تولید مدلهای بالاتر ۲۰۶ باشد، این رقم افزایش خواهد یافت. در مورد تندر-۹۰ نیز گفته میشود نظر خودروسازان روی قیمت ۳۳ میلیون تومان است، حال آنکه این محصول هماکنون قیمتی حدود ۳۱ میلیون تومان در بازار دارد. باید دید در نهایت چه توافقی بین خودروسازان و شورای رقابت در مورد قیمت تندر و ۲۰۶ صورت میگیرد و بازگشت دوباره آنها به لیست فروش، بازار را تکان خواهد داد؟