از رسانه ملی انتظار بی‌طرفی داریم

به گزارش افکارنیوز، محمد پهلوان با اشاره به اینکه " رسانه ملی باید به خواسته‌های جدی مردم و ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی توجه خاصی کند "، خاطرنشان کرد: رسانه ملی باید در انتخابات بی‌طرفی خود را حفظ کند.

وی در ادامه با بیان اینکه " برای خلق حماسه سیاسی باید تمام ارگان‌ها، مردم و مسئولان با کمک هم فضای جامعه را به سمت انتخابات سوق دهند "، تصریح کرد: در این بین رسانه‌ها مخصوصا رسانه ملی که امکانات وسیعی در اختیار دارد، نقش مهمی دارند.

به گفته پهلوان، رسانه ملی برخلاف دوره‌های قبل که فعالیت زودهنگامی در دوره‌های انتخابات داشت، در این دوره با شیبی ملایم جامعه را به سمت انتخابات پیش می‌برد.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان همچنین تاکید کرد: رسانه ملی باید فرصتی برابر برای تمام کاندیداها در نظر بگیرد و فضای منطقی برای تسهیل انتخاب اصلح برای مردم فراهم کند.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به اینکه " انتظار نداریم قبل از تایید صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان، رسانه ملی فعالیت زیادی در زمینه انتخابات داشته باشد "، افزود: رسانه ملی باید شاخص‌های رییس‌جمهور اصلح را بیان کند و از سویی مطالبات مردم را به گوش نامزدها برساند.

وی همچنین با بیان اینکه " رسانه باید از کارشناسان و اساتید برای تبیین مواضع رهبری درباره رییس‌جمهور اصلح استفاده کند "، خاطرنشان کرد: رسانه ملی باید ضعف‌ها و قوت‌های دولت و نظام را تشریح کند.

پهلوان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه " سفید‌نمایی غیرواقعی موجب کاهش اعتماد مردم می‌شود "، اظهار کرد: اگر واقع‌گرایی همراه با روحیه امیدبخشی در رسانه‌ها وجود داشته باشد اعتماد مردم جلب می‌شود. در این شرایط اگر نامزدی خلاف واقع صحبت کرد مردم متوجه می‌شوند که حرف او غیرواقعی است.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه " نباید در رسانه ملی از کسانی که تفکرات لیبرالیستی، تکنوکراسی و ناسیونالیستی دارند استفاده شود "، خاطرنشان کرد: امروز شاهد نقدهای عملکرد دولت در رسانه ملی هستیم که البته طبیعی است که هر کس در قدرت باشد بیشتر مورد نقد واقع می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روزهای منتهی به انتخابات روزهای بسیار حساس و تاثیرگذاری برای کشور، منطقه و جهان است و وظیفه رسانهها این است که با جلوگیری از نشر شایعات، مطالب غیرواقعی و بداخلاقیها، زمینه را برای خلق حماسه پرشور سیاسی آماده کنند.