مجلس بررسی لایحه بودجه ۹۲ را آغاز کرد

به گزارش افکارنیوز، با آغاز شروع جلسه علنی مجلس یک عضو هیات رئیسه دستور جاری مجلس را بررسی جزئیات گزارش تلفیق بودجه ۱۳۹۲ کل کشور اعلام کرد.

گفتنی است دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ روز گذشته با اشاره به آخرین جلسه‌ این کمیسیون، از تعیین تکلیف برخی ردیف‌های مربوط به مجموعه‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اجتماعی، عمرانی، امنیتی، نظامی، انتظامی و بسیج در جداول مربوطه و بر اساس ۷۵۸۴ میلیارد تومان مازاد بودجه خبر داد.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در جریان بررسی گزارش کارگروه مربوطه در کمیسیون تلفیق، بخشی از این ردیف‌ها به تصویب رسید و بخشی دیگر نیز در زمان رسیدگی به لایحه بودجه در جلسات کمیسیون تلفیق نهایی می‌شود.

وی افزود: در بخش اجتماعی برای کمیته امداد ۱۲۰ میلیارد تومان، بنیاد شهید ۲۷۰ میلیارد تومان، گلزار شهدا ۲۵ میلیارد تومان، سازمان بهزیستی ۷۰ میلیارد تومان، هلال احمر ۴۰ میلیارد تومان، صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۹ میلیارد تومان، بیمه‌های اجتماعی ۱۵ میلیارد تومان، حق بیمه زنان متأهل خانه‌دار ۱۰۰ میلیارد تومان، حق بیمه کارگزاران مخابرات روستایی ۲۴۰ میلیارد تومان، کمک به اداره مجموعه‌های تفریحی ورزشی کارگران یک میلیارد تومان و ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر ۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شد که البته این بخش‌ها عمدتا ردیف‌های دیگری را در بودجه دارند.

ندیمی اضافه کرد: در مورد وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، صنایع دفاعی، سپاه، حفاظت، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت کشور، وزارت خارجه و دادگستری هم تصمیماتی گرفته شد که در جلسات بعدی بررسی می‌شود.

دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگی، ردیف‌هایی برای خدمات حوزه علمیه قم، حوزه علمیه خراسان، جامعةالمصطفی، دفتر تبلیغات اسلامی قم، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدارس علمیه و میراثفرهنگی نیز پیش‌بینی شده، هم‌چنین در مورد طرح‌های کشاورزی، فضای مجازی، طرح‌های هادی روستایی، بهره‌برداری از معادن و طرح‌های انتقال آب ردیف‌هایی مشخص شده که اعداد آن باید به تصویب کمیسیون تلفیق برسد.

ندیمی گفت: هم‌چنین در مورد قوه قضاییه، وزارت دادگستری، سازمان ثبت، مبارزه با قاچاق، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پارک‌های علمی و فناوری، دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ردیف‌هایی دیده شده که باید در جلسات بعدی تلفیق و در خلال بررسی بودجه در صحن علنی به آن پرداخته شود.

وی در پایان جمع بندی نهایی در مورد سقف منابع و هزینهها در لایحه بودجه را به جلسات دیگر کمیسیون تلفیق موکول کرد.