اجرای ۳ طرح بزرگ آبی

به گزارشافکارنیوز، مجید نامجو با اعلام کلنگ زنی و بهره برداری از ۳ طرح مهم بخش آب کشور گفت: این طرحها شامل بهره برداری از فاز دوم طرح غدیر، بهره برداری از طرح سد و نیروگاه سیاه بیشه و آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به گل گهر است که تا پایان فعالیت دولت دهم با حضور رئیس جمهوری آغاز می شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: فاز دوم طرح غدیر آب را به خرمشهر، اهواز و آبادان خواهد رساند، همچنین برای طرح سیاه بیشه ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده و اکنون فاز نخست آن سنکرون شده است.

به گفته نامجو، مطالعه طرح انتقال آب از خلیج فارس به گل گهر از دو سال پیش آغاز شده و مجوزهای زیست محیطی آن نیز گرفته شد و مشکلات قراردادی آن حل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد وزارت نیرو بتواند در فرصت باقی مانده تا پایان فعالیت دولت دهم، کارهای خوبی را که در بخش آب کشور برنامه ریزی شده است به ثمر برساند.

وزیر نیرو، فعال كردن شوراي عالي آب و حضور رئيس جمهور در اين شورا به عنوان يكي از افتخارهاي بخش آب در اين دولت اشاره كرد و افزود: فعال شدن كارگروه كشاورزي، توجه استانداران و كارهاي خوبي كه در بخش آب كشور انجام شد از ویژگی های تشکیل نشست های اين شورا بوده است.