عروسک ۳ هزار ساله ایرانی

به گزارش افکار نیوز،مجید امرایی درباره نحوه برگزاری نخستین بازار تئاتر کودک و نوجوان گفت: در این بازار که یک بازار تخصصی تئاتر کودک و نوجوان است دو بازیچه عروسک باستانی با قدمت‌های ۹۰۰ و ۳ هزار ساله با حضور کارشناسان حوزه عروسک معرفی خواهند شد. همچنین عرضه محصولات مرتبط با تئاتر کودک و نوجوان از جمله عروسک‌سازی، طراحی لباس و مجموعه‌هایی اجرا از دیگر برنامه‌های مدنظر برای بازار تئاتر کودک و نوجوان است.

وی ادامه داد: بخش خلاقیت‌های نو، نمایش‌های رادیویی، نمایش‌های گذرگاهی، نمایش‌های صحنه‌ای، سینمار تخصصی و کارگاه‌ و نشست‌های علمی از بخش‌های مختلف نخستین بازار تئاتر کودک و نوجوان است. در بخش سمینار تخصصی این بازار علاوه بر کارشناسان داخلی مهمانان خارجی نیز حضور پیدا می‌کنند. در حاشیه این بازار ۵ کتاب از جمله مجموعه مقالات کودک و نوجوان با همکاری و ۴ کشور دیگر منتشر می‌شود.

دبیر نخستین بازار تئاتر کودک با اشاره به حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، مرکز ملی اسیتیج ایران را برگزارکننده این بازار معرفی کرد و گفت: نخستین بازار تئاتر کودک و نوجوان از ۸ تا ۱۲ خردادماه با رویکرد اقتصاد تئاتر و جمع آوری و تعامل گروهها، مؤسسات و سازمانهای مرتبط با بحث تئاتر کودک و نوجوان برگزار میشود.