دامداران گران‌فروش جریمه میلیاردی می‌شوند

به گزارشافکارنیوز، رییس انجمن صنفی دامداران از جریمه میلیاردی دامداران گران‌فروش خبر داد و گفت: جریمه دادگاه تجدید نظر به حدی است که در صورتی که دامداران همه گاوهای خود را هم به فروش رسانند، توان پرداخت جریمه‌های سنگین را ندارند.

احمد مقدسی با بیان این‌که دادگاه تجدید نظر تعداد زیادی از دامداران را به دلیل گران‌فروشی جریمه میلیاردی خواهد کرد، افزود: در سال ۹۱ دامداران به علت قیمت پایین نرخ مصوب، شیرخام را بالاتر از ۶۳۰ تومان به فروش می‌رساندند که با حکم دادگاه تجدید نظر، دامداران باید جریمه‌های سنگینی را پرداخت کنند.

بنا به گفته وی، در سال گذشته برخی دامداران هر کیلوگرم شیرخام را ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان به فروش رساندند و این در حالی است که قیمت مصوب شیرخام ۶۳۰ تومان تعیین شده بود.

رییس انجمن دامداران با اشاره به اعتراض‌های دامداران به کارشناسی نبودن قیمت شیرخام، تصریح کرد: با توجه به اعتراض‌ها، ستاد تنظیم بازار قیمت تمام شده شیرخام را محاسبه کرده و نرخ آن ۹۶۰ تومان شد.

مقدسی با تاکید بر این‌که جریمه دامداران به دلیل گران‌فروشی به هیچ‌وجه بخشیده نمی‌شود، متذکر شد: دادگاه تجدید نظر دامداران را ملزم به پرداخت جریمه های خود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جریمه دادگاه تجدید نظر به حدی است که در صورتی که دامداران همه گاوهای خود را هم به فروش رسانند، توان پرداخت جریمههای سنگین را ندارند.