به گزارشافکارنیوز،پس از آنکه رئال مادرید در خانه اسپانیول به تساوی یک - یک بسنده کرد تا رسما قهرمانی را تقدیم بارسلونا کند، ژوزه مورینیو پس از مدت‌ها در کنفرانس خبری بعد از بازی حضور پیدا کرد و گفت: قبل از هر چیز می‌خواهم به بارسلونا، مربیان، بازیکنان و هوادارانش به خاطر قهرمانی‌شان تبریک بگویم.


وی ادامه داد: آنها عنوان قهرمانی لیگ را که تا روز گذشته متعلق به ما بود، بردند و فکر می‌کنم تنها کاری که اکنون از دست ما برمی‌آید این است که به آنها تبریک بگوییم. لیگ اکنون قهرمان جدیدی دارد اما شما(خبرنگاران) دارید با من درباره یک بازیکن حرف می زنید(اشاره به ایکر کاسیاس).


مورینیو عنوان کرد: فصل گذشته ما قهرمان شدیم و می‌خواستیم به شیوه‌ای منطقی درباره یک روند عالی در لیگ صحبت کنیم. فکر می‌کنم در این مقطع هم منطقی باشد که بخواهیم به قهرمان لیگ تبریک بگوییم. باید به قهرمان اهمیت و احترامی که شایسته‌اش است را بدهید. شما همیشه دارید از یک بازیکن حرف می زنید آن هم در شرایطی که هیچ موضوعیتی ندارد.


سرمربی کهکشانی‌ها سپس به وضعیت رافائل واران، مدافع فرانسوی تیمش که در جریان بازی مصدوم شد، اشاره‌ کرد و گفت: دوست ندارم حدس بزنم که تیم پزشکی قرار است چه چیزی درباره وضعیت واران بگوید اما اینطور که معلوم است او وضعیت خوبی ندارد چون مصدومیتش جدی بود. غیرممکن است او با این مصدومیت شانسی برای حضور در فینال جام حذفی و دو بازی باقیمانده تا پایان فصل داشته باشد. ما بازیکنانی برای پر کردن جای او داریم، بازیکنانی که کارشان خوب بوده است. برای واران متاسفم که فرصت حضور در این بازی را از دست داد اما ما نباید از این اتفاق یک درام بسازیم.


آقای خاص در خصوص وضعیت په‌په، مدافع پرتغالی تیمش که به خاطر انتقادهایش از او چند وقتی است از لیست بازیکنان تیم خط خورده، اظهار داشت: اسم او خط خورده چون من اینطور خواستم. من مربی‌ام و فکر نمی‌کنم لزومی داشته باشد بخواهم برای تصمیماتی که می‌گیرم به کسی جواب پس بدهم. از روز اول تا روز آخر مربیگری ام این من هستم که تصمیم می‌گیرم. گاهی اوقات دلم می‌خواهد دلیل تصمیماتم را اعلام کنم و گاهی نه. این من هستم که تصمیم می‌گیرم. روز جمعه(فینال جام حذفی) هم خواهید دید که چه کسانی بازی خواهد کرد. انتخاب بازیکنان وظیفه من است و به تصمیم من بستگی دارد.


مورینیو سپس به تصمیم اخیر سرالکس فرگوسن برای بازنشستگی و وداع با دنیای مربیگری اشاره کرد و گفت: زمانی که سرالکس با من تماس گرفت تا این افتخار را به من بدهد که از تصمیمش مطلع شوم، هم ناراحت شدم، هم متعجب. البته خوشحال هم شدم چون می‌دانستم احساسی که او بعد از کسب این همه افتخار حیرت‌آور در دوره مربیگری‌اش کسب کرده، چگونه است. برای من رفتن به اولدترافورد و ندیدن سرالکس فرگوسن روی نیمکت منچستریونایتد خیلی سخت خواهد بود و فکر می‌کنم سایر مربیان هم چنین حسی داشته باشند.


سرمربی پیشین چلسی که طبق گزارش‌ها در پایان فصل جاری دوباره به آبی‌پوشان لندن ملحق می‌شود، خاطرنشان کرد: من و فرگوسن دوستان خوبی برای یکدیگر هستیم و دوستان خوب من می‌دانند که من بعد از پایان کارم در رئال مادرید دوست دارم در کدام باشگاه مربیگری کنم.


مورینیو درباره دیوید مویس، جانشین فصل آینده سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد گفت: به نظر من دیوید گزینه فوقالعادهای است. من شخصیت او را دوست دارم، چه به عنوان مربی چه به عنوان یک انسان. فکر میکنم منچستریها از او حمایت خواهند کرد. به نظر من مویس قابلیتها یک مربی خوب را دارد. برای فرگوسن یک زندگی شاد و برای مویس دوران موفق در اولدترافورد آرزو میکنم. مطمئنا آخرین بازی منچستر با مربیگری فرگوسن در اولدترافورد را تماشا نمیکنم چون نمیخواهم گریه کنم.