افتتاح دفتر نمایندگی اسرائیل در امارات عربی متحده

به گزارش افکارنیوز، به نقل از روزنامه «هاآرتص»، طرح اقتصادی وزارت خارجه اسرائیل برای سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ که قرار است این هفته برای تصویب به کابینه اسرائیل ارائه شود، افشا کرد اسرائیل از سال ۲۰۱۰ تاکنون، ۱۱ سفارت و نمایندگی دیپلماتیک در سراسر جهان افتتاح کرده است که یکی از این نمایندگی‌ها در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است اما نامی از این کشور نیامده است.

وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرده نمی‌تواند در این باره اظهارنظر کند. بر اساس این گزارش، نمایندگی‌های دیپلماتیک جدید اسرائیل شامل، سفارت در نیوزیلند، غنا، آلبانی، ترکمنستان و یک سفارت کلی در جزایر واقع در دریای کارائیب، کنسولگری در گوانگجو چین، مونیخ آلمان و سائوپائولو برزیل، یک هیئت دیپلماتیک در جزایر اقیانوس آرام و یک دفتر دیپلماتیک در خلیج فارس است که نام کشور آخرین مورد افشا نشده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: ‌ روابط اسرائیل با کشورهای حوزه خلیج فارس مسئله بسیار حساسی است. یعکوف هندلزمن، سفیر اسرائیل در آلمان، فوریه ۲۰۱۲ در مقاله‌ای که در موسسه مطالعات امنیت ملی منتشر شد، نوشت: ‌ اسرائیل و کشورهای خلیج فارس منافع استراتژیک و اقتصادی مشترکی دارند.

هاآرتص نوشت: کشوری که اسرائیل با آن روابط دیپلماتیک مخفی برقرار کرده، امارات متحده عربی است. طبق یک سند محرمانه وزارت خارجه آمریکا که مربوط به مارس ۲۰۰۹ است، هندلزمن به یک دیپلمات آمریکایی گفته، شیخ عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات متحده عربی و تزیپی لیونی، وزیر خارجه سابق اسرائیل روابط شخصی خوبی دارد.

به گفته وی، امارات متحده عربی آماده نیست آنچه به طور خصوصی بیان میکند را به طور علنی انجام دهد. امارات به نقش اسرائیل به خاطر روابط نزدیک تلآویو با واشنگتن اعتقاد دارد. آنها همین طور معتقدند میتوانند برای اقدام علیه ایران بر روی اسرائیل حساب کنند. آنها معتقدند اسرائیل میتواند معجزه کند.