اروپا در تلاش برای تحریم شاخه نظامی حزب‌الله

به گزارش افکارنیوز، اتحادیه اروپا احتمالا قصد دارند به شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان اجازه دهند تا فعالیت قانونی داشته باشد اما در عین حال شاخه نظامی این گروه همچنان به عنوان گروهی تروریستی شناخته می‌شود و تحریم آن بررسی می‌شود.

«مایکل‌ مک‌کان» از حزب کار انگلیس در این مورد گفت که این اقدام تنبیهی برای حزب الله و حامی قدرتمند آن جمهوری اسلامی ایران است.

مک‌کان خطاب به نمایندگان پارلمان گفت: «آنها با پرتاب ده‌ها هزارخطر موشک که به مناطق اصلی شهر شلیک می‌شود، خطر بزرگی برای میلیون‌ها زن و مرد و کودک اسرائیلی هستند. موشک‌هایی که با به زبان آوردن یک کلمه از هواداران ضد یهود شلیک می‌شوند.»

وی افزود: «روشن است که هم دولت انگلیس و هم اتحادیه اروپا باید(اقدامات) حزب‌الله را تحریم کنند.»

جروزالم‌پست نوشت که شواهدی در دست است که نشان می‌دهد قبرس و بورگاس در زمینه تحریم حزب‌الله به شدت فعالیت می‌کنند. علاوه بر این انگلیس و اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند تا پیش از تشکیل جلسه کارگروه مخالف تروریسم اروپا، در مورد تحریم حزب‌الله به اجماع برسند.

پیش از این سیلوان شالوم یکی از وزرای اسرائیل در نشست سالانه اعضای کنگره یهودیان جهان که در لهستان برگزار شد، از ویکتور اوربان نخست وزیر لهستان خواسته بود از موضوع قرار گرفتن حزبالله در فهرست سازمانهای تروریستی حمایت کند.