دو هزار زندانی مهریه در بند

به گزارشافکارنیوز،اسدالله جولایی صبح یکشنبه در نشست خبری اعلام کرد: سال ۱۳۹۱ بیش از ۹۲۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و غیر کلاهبرداری آزاد شده اند که از این تعداد ۸۹۸۰ تفر مرد و ۲۲۶ نفر زن بوده اند. همچنین ۲۷۴۱ نفر از این تعداد زندانی دیه و ۶۴۶۵ نفر زندانی مالی اعم از نفقه مهریه و چک بوده اند.

وی افزود: مجموع بدهی این افراد ۸۹۴ میلیارد بود که توانستیم با گذشت شاکیان و طلبکاران ۵۰۵ میلیارد تومان آن را کم کنیم.

جولایی به تمامی رانندگان توصیه کرد با آغاز ماه رجب به عنوان ماه حرام هر چه زودتر الحاقیه ی بیمه نامه های خود را بگیرند در غیر اینصورت بیمه تنها ۱۱۴ میلیون تومان دیه می دهد و تا ۱۵۲ میلیون تومان نرخ دیه ی ماه حرام را باید از جیب بپردازند.

رئیس ستاد دیه کشور اعلام کرد: هم اکنون ۱۰ و ۱۱۳ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان ها به سر می برند که ۱۹۸۴ نفر زندانی مهریه، ۵۸۴۹ نفر جرایم مالی غیر کلاهبرداری، ۵۶۶ نفر زندانی نفقه و ۲۲۴ نفر زندانی دیه در حوادثکارگاهی هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۵۰۰ نفر زندانی دیه بوده که پرونده ی آنها تشکیل شده و بر اساس قانون صندوق تأمین خسارت بدنه باید هزینه ی آنها را پرداخت کند. الباقی ۸۶۱۳ نفر هستند که حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند که ۴۸۱۲ پرونده از این تعداد ارسال شده و به امید خدا تا ۲ ماه دیگر تمامی ۱۰ هزار زندانی آزاد می شوند.

جولایی در پاسخ در مورد ورود ستادهای دیه به انتخابات و درخواست ستاد به رئیس قوه قضائیه گفت: ستادها تلاش کنند وارد موضوعات سیاسی نشوند و نباید از کاندیدایی حمایت کنند. به زودی هم با رئیس قوه ی قضاییه دیدار خواهیم داشت و یکی از درخواست های ما این است که رانندگانی که بیمه ی شخص ثالثدارند باید روی شیشه ی خودروی خود برچسب بزنند و اگر برچسب نداشت پلیس با آنها برخورد کند. البته این درخواست را به سردار مومنی نیز داده ایم.

رئیس ستاد دیه همچنین اعلام کرد: به زودی موضوع مهریه رانندگی دیه و چک بلامحل برای آموزش وارد کتابهای درسی از پیش دبستانی تا دانشگاه و نشریه های رشد می شوند.