" بگم بگم " های سیاسی در هفته ای که گذشت
گروه سیاسی:

سال ۸۸، بعد از اینکه در جریان مناظره های انتخاباتی آن زمان، لفظ " بگم بگم " احمدی نژاد بر سر زبان ها افتاد، بسیاری از رجال سیاسی احمدی نژاد را به بی اخلاقی متهم کردند.

این موضوع به قدری کام سیاسیون کشور را تلخ کرد که حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان خطاب به احمدی نژاد نوشت: " ایران به رییس جمهور ترسو نیاز ندارد. "

به گزارشافکارنیوز، ۴سال پر فراز و نشیب ازریاست جمهوری محمود احمدی نژاد گذشت و در این ۴سال اتفاقات تلخ مناظرات انتخاباتی سال ۸۸ از یادها نرفته است. درحالیکه سیاسیون احمدی نژاد را در جریان آن بی اخلاقی ها به بداخلاقی سیاسی متهم کردند که به نظر می رسد اکنون در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال جاری عده ای با هدف نامعلوم راه احمدی نژاد را در سال ۸۸ انتخاب کرده اند؛ راهی که در افزایش تعداد آرای او نیز بی تاثیر نبود. در کمتر از یک ماه به رقابت های انتخاباتی عده ای از کاندیداها " بگم بگم " و افشاگری را در آغاز راه رقابتی خود کلید زده اند.

فساد اطرافیان دولت را افشا می کنم
" روح اله احمدزاده کرمانی " که زمانی بر صندلی ریاست سازمان میراثفرهنگی و گردشگری کشور تکیه زده بود، یکی از کسانی است که منش " بگم بگم " احمدی نژاد را برگزیده است. او در نشستی با رسانه‌ها در یاسوج گفت: اسنادی از مفاسد اقتصادی برخی اطرافیان دولت در دست دارم که همه آن‌ها را در زمان انتخابات به مردم اعلام و فاش می‌کنم.

وی که می گوید برخی در دولت دهم تخلفات گسترده مالی داشته و دارند، تاکید می کند: اکنون زمان بیان آن تخلفات نیست و بدون شک من نیز مانند احمدی‌نژاد سال ۸۴ عمل می‌کنم.

وی در ادامه تهدید به افشاگری خود می افزاید: تمامی اسناد بصورت کارتابلی در اختیار ما وجود دارد و هرزمان که وقتش فرا رسید آن‌ها را بیان می‌کنم.

احمدزاده کرمانی با تاکید بر اینکه برای بیان آن تخلفات از کسی هراسی ندارد، خاطرنشان کرد: سوال من است چرا آقایان از من می‌خواستند یک چیز ۷۰۰ میلیاردی را ۱۰۰ میلیارد به افرادی خاص واگذار و در قبال این خیانت نیز سکوت کنم؟
اما با این حال او بعد از این خبر اعلام کرد که نگفته است علیه حاشیه های دولت افشاگری می کند.

افشاگری فساد ۴۰۰میلیون یورویی دولت در کیش!
اما پر حاشیه ترین " بگم بگم " مربوط می شود به کنش ها و واکنش های مصطفی پورمحمدی و دولتی ها.

مصطفی پورمحمدی در نشست خبری خود در بندرعباس وعده افشای اسناد پرونده ۴۵۰ میلیون یورویی دولت را داد و گفت که " خودشان از من این موضوع را خواسته اند " و به همین دلیل " این اسناد را در اولین فرصت که همان اوایل هفته آینده است منتشر خواهم کرد. "


محمود احمدی نژاد چهارم اردیبهشت در سفر به اصفهان گفته بود " یکی از آقایان که خیلی به دولت بد و بیراه می گوید و هر روز به دولت تهمت می زند، یک دوره فرصت گیرش آمد و همان دوره استفاده کرد و ۱۰-۱۱ میلیارد بُرد. چهار، پنج سال است که دنبالش هستیم که آن را برگرداند، اما انگار نه انگار. ۲۵ - ۲۶ میلیارد به رفیقش داده و او هم به دنبال کاسبی رفته است. " او نام مصطفی پورمحمدی را ذکر نکرد اما گفت که " خودشان، خودشان را لو می‌هند. "


اتهام مقام های دولتی به مصطفی پورمحمدی درباره برداشت ۲۰ میلیارد تومان از بودجه وزارت کشور در دوره ای که وزیر کشور دولت احمدی نژاد بوده پیشتر نیز رسانه ای شده بود. به نوشته مصطفی پورمحمدی در ۳۱ فروردین ماه این اتهام را رد کرده و آن را " اختصاص ۲۰ میلیارد تومان وام به کارکنان تعاونی مسکن وزارت کشور " عنوان کرده بود.


پورمحمدی گفته بود که " این پول برای سه هزار پرسنل تعاونی مسکن وزارت کشور اختصاص یافت و بخش زیادی از آن برگردانده شد و باقی مانده آن هم در حال بازگشت است، اما همان زمان در رسانه ها اعلام کردند که پورمحمدی ۲۰ میلیارد تومان از وزارت کشور گرفت و برنگرداند. "


وزیر پیشین کشور در دولت احمدی نژاد روز ششم اردیبهشت در واکنش به اتهام وارد شده از سوی احمدی نژاد، گفت " این‌ها لطف دوستان است بالاخره هرچه از دوست رسد نیکوست " اما " اینگونه سخنان اخلاقی نیست دنیای رقابت دنیای مردانگی‌ست من آماده ام با تمام مدعیان در کشور در گفتگوی مستقیم حضور پیدا کنم. "


اکنون مصطفی پورمحمدی با وعده افشای اسناد ۴۵۰ میلیون یورویی فساد مالی دولت احمدی نژاد می خواهد رکورد فسادهای مالی افشا شده در ایران را جا به جا کند؛ رکوردی که با " پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی " باز هم به نام دولت احمدی نژاد به ثبت رسیده است.

هنوز اسناد فساد ۴۵۰ میلیون یورویی دولت منتشر نشده رسانه ها از جنجنال در سخنرانی مصطفی پورمحمدی در یک مسجد قم خبر دادند.
مصطفی پورمحمدی در " مسجد دو طفلان مسلم قم پس از آنکه گفت فعلا نمی توانم به سوالات پاسخ دهم، مورد اعتراض قرار گرفت. "

قم فردا می گوید امام جماعت و حاضران در مسجد از " شکایت های بی شمار مردمی از گرانی و بیکاری " و " استفاده پورمحمدی از عنوان رئیس سازمان بازرسی برای هدف تبلیغات انتخاباتی شکایت داشتند.
مصطفی پورمحمدی از چهره های امنیتی - قضایی در جمهوری اسلامی است. او اوایل دهه شصت " دادستان انقلاب " چند استان وپس از آن از معاونان ارشد وزارت اطلاعات بود. در دوره وزارت علی فلاحیان به قائم مقامی وزارت اطلاعات رسید و در دولت اول محمود احمدی نژاد ابتدا قرار بود به عنوان وزیر اطلاعات معرفی شود اما وزیر کشور شد.

در اردیبهشت ۸۷ مصطفی پورمحمدی از وزارت کشور برکنار شد و پس از آن به ریاست سازمان بازرسی کل کشور وابسته به قوه قضائیه منصوب شد و تاکنون در این سمت باقی است.


البته وی در سفر خود به تبریز که بعد از سفر احمدی نژاد و مشایی به این شهر بود، در پاسخ به این سوال که چرا برخی کاندیدای احتمالی اقدام به تخریب کاندیدای حامیان دولت می‌کنند؟ مدعی شد: دولت به اندازه کافی در این مدت همه را تخریب کرده است، ولی ما با هرگونه بداخلاقی مخالف هستیم و اهانت و نسبت ناروا را محکوم می‌کنیم.


بعد از این ادعاها، حسن محسنی سرپرست روابط عمومی شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان این نکته که برای چندمین بار تأکید می کنیم چنین قراردادی اساساً وجود ندارد و دروغ است، اعلام کرد: بی صبرانه منتظر تحقق وعده حجت الاسلام پورمحمدی و انتشار اسناد قرارداد مذکور هستیم.

مجسمه های مستهجن مشایی در مکزیک
محمدحسن قدیری‌ابیانه یکی دیگر از کسانی است که به افشاگری ها روی آورده است. او با بیان اینکه در شرایط کنونی مهم‌تر از حضور هاشمی در عرصه انتخابات، اقدام عجیب احمدی‎نژاد در همراهی و حمایت از مشایی است، گفت: حضور احمدی‌نژاد نشان دهنده این است که برگزاری تمام سفرهای استانی و حضور مشایی در کنار احمدی‌نژاد تنها با هدف تبلیغات انتخاباتی بوده است.


او که سفیر سابق ایران در مکزیک است، با اعلام اینکه احمدی‌نژاد با برگزاری نمایش‌های غیرمتعارف برای تبلیغ مشایی طی چند ماه صدها میلیارد تومان از بیت‌المال هزینه کرد، افزود: این اقدام احمدی‌نژاد توهین به شعور ملت است.


وی از ارائه نامه‌ای به شورای نگهبان خبر داد و گفت: این گزارش مربوط به نمایش مجسمه‌های مستهجن در مکزیک از سوی مشایی به عنوان نماد تاریخ و فرهنگ ایرانی است.


قدیریابیانه با یادآوری تنشهای ایجاد شده در ستاد انتخابات وزارت کشور، توضیح داد: زمانی که احمدینژاد و مشایی سکوی خبری را ترک کردند، من به بالای سن رفتم و درمورد تحویل مدارک به شورای نگهبان با خبرنگاران صحبت کردم و نسبت به هزینه کردن رئیسجمهور از بیت المال به نفع جریان انحرافی اعتراض کردم که در این زمان یکی از همراهان مشایی روی سکو آمده و تمام میکروفنها را به زمین زد و بلندگوها را قطع کرد، من هم بدون توجه به این موضوع با صدای بلند به مطرح کردن مطالب خود ادامه دادم.