مشابهت‌ها و تفاوت‌های فردوسی و بیهقی

به گزارش افکار نیوز،۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی است و یادآور اثر شناخته شده او شاهنامه است که خود آن را «کاخ نظم بلند» خوانده است. در زمانه‌ او و در سویی دیگر، ابوالفضل بیهقی حوادثزمان خود را نگاشته و یکی از شاهکارهای نثر فارسی را خلق کرده است.

فردوسی و بیهقی در دو سوی برهه‌ای از زمان ایستاده‌اند که تاریخ ایران از اوج آزادگی و شکوه و خردگرایی دیرین خویش به نشیب بندگی و بی‌نوایی روی آورده است. به این ترتیب مشابهت‌ها و تفاوت‌های روایت فردوسی و بیهقی از این زمانه قابل بررسی و تحلیل و درس‌آموز است.

بیستمین جلسه از سری نشست‌های درس‌گفتارهایی درباره‌ بیهقی روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی «مشابهت‌ها و تفاوت‌های فردوسی و بیهقی در ترسیم تاریخ ایران و هویت ایرانی» اختصاص دارد که با حضور میرجلال‌الدین کزازی، ابوالقاسم اسماعیل‌پور و حمید عبداللهیان در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

ورود به این جلسه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نوزدهمین نشست از سری نشستهای درسگفتارهایی درباره بیهقی هم که هفته پیش برگزار شد، به موضوع بیهقی و فردوسی اختصاص پیدا کرده بود.