۱۲ برنامه جبهه پایداری برای دولت یازدهم

به گزارش افکارنیوز، جبهه پایداری طی بیانیه‌ای ۱۲ اولویت و برنامه‌ خود را برای دولت آینده اعلام کرد. متن کامل برنامه راهبردی جبهه پایداری برای دولت یازدهم به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

و هدوا الی الطیب من القول و هدوا الی صراط الحمید

مقدمه

همه انبیا و مصلحان و انسان‌های مومن و موحد در طول تاریخ به دنبال اقامه توحید و ارزش‌های الهی در جامعه بشری بوده‌‌اند؛ هرچند میزان اقبال مردم به توحید و شرک در اعصار گذشته و در جوامع مختلف در فراز و فرود بوده است لیکن در تاریخ معاصر اندیشه الحادی و مادی‌گرا در لباس تمدن غرب در حال گسترش بوده است به گونه‌ای که جهان در آستانه حذف کامل اندیشه توحیدی و اسلام ناب قرار گرفته بود.

ظهور انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی نقطه عطفی در تاریخ معاصر بشر است که سرآغاز سقوط تفکر مادی و ایجاد تمدن اسلامی است. انقلاب اسلامی بیش از آنکه عکس‌العملی اجتماعی در مقابل ظلم و جور حاکمان وقت باشد بازگشتی به اندیشه نجات‌بخش اسلامی بود و مردم غیور ایران و امام راحل(ره) راه برون‌رفت از هرگونه ظلم و جور را در بازگشت به اسلام و اجرای ارزش‌های الهی می‌دانستند و بر اساس همین خط فکری انقلاب کرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بنیان نهادند.

جمهوری اسلامی ایران پس از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی علی‌رغم همه دشمنی‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی پیشرفت‌های شگرفی در بسیاری از زمینه‌ها و عرصه‌های داخلی و خارجی کسب نموده و اکنون به عنوان الگوی کشوری مستقل و حق‌طلب و ظلم‌ستیز در چشم جهانیان مطرح است.

دولت یازدهم در شرایطی پا به عرصه می‌نهد که کشور در بعد داخلی از توانمندی‌های عظیمی از جمله وجود رهبری آگاه و قدرتمند، قشر جوان عالم و دانشمند و بصیر و ملتی با کوله‌بار تجربه سه دهه انقلاب و نیروی فراوان مدیر متخصص و متعهد و علاقه‌مند به خدمت و زیرساخت‌های فراوان اقتصادی برخوردار است و در بعد بین‌المللی استکبار جهانی تمام ظرفیت خود را برای مقابله با این نظام مقدس به میدان آورده و با به راه‌انداختن جنگ تمام عیار اقتصادی در کنار تهاجم شدید فرهنگی و تهدیدات نظامی تلاش می‌کند به گمان خود مسیر انقلاب اسلامی را تغییر دهد.

با توجه به این شرایط از نظر ما رئیس‌جمهور آینده تکلیف سنگینی بر دوش دارد و باید با تدبیر کامل و پیروی از سیاست‌های مقام معظم رهبری و استفاده از خرد عالمان متعهد و توان جوانان انقلابی و نیروی عظیم ملت با ایمان ایران و توانمندی‌های اعتقادی، فکری و اقتصادی موجود راه میان‌بر به سوی قله‌های پیشرفت و عدالت را طی نماید.

جبهه پایداری بنا بر رسالتی که بر دوش دارد تلاش گسترده‌ای را در جهت تدوین برنامه دولت یازدهم صورت داد. این برنامه با بهره‌گیری از افراد صاحب نظر حوزوی، دانشگاهی و کارشناسان خبره و برگزاری جلسات فراوان تهیه و تقدیم رئیس‌جمهور منتخب ملت بزرگوار ایران می‌شود.

در این برنامه راهبردی ۱۲۵ راهبرد و محور برنامه‌ای در هفت عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علم و فناوری، اداری مدیریتی، سیاست داخلی و سیاست خارجی با بهره‌گیری از اسناد بالادستی و قوانین موجود و اولویت‌های جبهه پایداری تدوین شده است که به حول و قوه الهی پس از تشکیل دولت آینده برنامه‌های عملیاتی آنها ارائه خواهد شد.

از نظر ما مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های دولت آتی عبارتند از:

۱ - ترویج آموزه‌ها و معارف قرآنی، سبک زندگی اسلامی و فرهنگ ولایی

۲ - تحکیم خانواده و تامین خدمات فراگیر اجتماعی

۳ - تامین نیازهای معیشتی عموم مردم، عدالت اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، افزایش اشتغال و کاهش نرخ تورم

۴ - ایجاد و تکمیل شبکه‌های جامع اطلاعات اقتصادی و اجتماعی

۵ - اجرای طرح‌های کشاورزی با هدف خودکفایی در تولید محصولات اساسی و راهبردی

۶ - اجرای طرح‌های جامع عمرانی و اقتصادی در روستاها و مناطق محروم

۷ - اجرای طرح‌های توسعه‌ای در مناطق دریایی جنوب با تاکید بر جزائر

۸ - اجرای هوشمندانه و تدریجی برنامه تحول در آموزش و پرورش

۹ - شتاب در رشد علمی و ارتقا سطح فناوری‌ها و دستیابی به فناوری های اقتدار آفرین

۱۰ - تمرکز زدایی و توانمندسازی نظام اداری و مدیریتی کشور و خدمت‌رسانی بیشتر و کریمانه به ملت ایران

۱۱ - انسجام ملی، همدلی بین مقامات قوا، استفاده از خرد جمعی، احترام به حقوق ملت و مقابله با ایجاد شکاف‌های سیاسی و اجتماعی

۱۲ - الهام‌بخشی، تنش‌زدایی، پیوندهای منطقه‌ای و حضور جهانی

در پایان لازم است از همه برادران و سروران عزیز حوزه، دانشگاه و کارشناسان که با اخلاص و روحیه جهادی در تهیه این برنامه نقش ایفا کردند به ویژه از برادر بزرگوار جناب آقای دکتر داودی صمیمانه تشکر نماییم امید است خداوند متعال ملت بزرگ ایران را تحت راهبری حکیم فرزانه حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در حماسه سیاسی پیش رو موفق و سربلند بگرداند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی.