نگاه پنجشنبه راه‌های «تسخیر تلویزیون» را معرفی کرد

به گزارش افکار نیوز،شماره چهل و ششم از هفته نامه «کتاب هفته نگاه پنجشنبه» با پرونده ویژه‌ای درباره مجموعه تلویزیونی پایتخت با عنوان «تسخیر تلویزیون» منتشر شد.

در این پرونده گفتگویی با سیروس الوند و الهام غفوری کارگردان و تهیه‌کننده این سریال و علیرضا خمسه یکی از بازیگران آن صورت پذیرفته و درباره شیوه‌های به کار رفته تولید این سریال که منجر به جلب نظر مخاطبان تلویزیون شده به بحثو بررسی پرداخته است.

در بخش یادداشت‌های این شماره از این هفته‌نامه نیز بهاءالدین خرمشاهی، خشایار اعتمادی، اردشیر صالح‌پور، محمد‌حسین جعفریان، رضا آشفته و … مطالبی را منتشر کرده‌اند.

روایت رضا صادقی از حرف‌هایی که نمی‌تواند بگوید در قالب گفتگو با وی و به بهانه انتشار آلبوم موسیقی جدیدش، آسیب شناسی تغییرات سبک زندگی مردم ایران در گفتگو با عزت‌الله سام آرام و گفتگو با علی قانع درباره ترجمه‌هایش نیز از دیگر گفتگوهای این شماره هفته‌نامه نگاه پنجشنبه است.

اجرای نمایش «سه اورنگ» نیز بهانه انتشار پرونده‌ای درباره این نمایش در این هفته نامه و در قالب گفتگو با محمد حاتمی کارگردان این اثر با یادداشت‌هایی از گلاب آدینه و پیام دهکردی همراه شده است.

انتشار ترجمه گفتگوی روزنامه نیویورک تایمز با جاناتان فرانزن، نویسنده آمریکایی به بهانه انتشار تازه‌ترین اثر وی با نام «خیلی دور» به همراه ترجمه ابوالحسن نجفی از داستانی از شارل لویی فیلیپ با عنوان کبریت نیز از دیگر مطالب مندرج در این شماره از «کتاب هفته نگاه پنجشنبه» است.

در بخش طنز این شماره نیز مطالبی از علیرضا لبش، مهدی فرج‌اللهی، عبدالله مقدمی، علی زراندوز و سعید بیابانکی دیده می‌شود.

نگاه پنجشنبه در بخش معرفی کتاب نیز به سراغ آثاری چون باورهای حقیقی نوشته ویرجینیا وولف، سایه دزد نوشته مارک لوی، بوطیقای فضا نوشته گاستون باشلار، دایره نوشته لورا دی و برای تاریخ می‌گویم شامل خاطرات محسن رفیقدوست معرفی شده‌اند.

این نشریه در ۱۳۰ صفحه با قیمت ۴۰۰۰ تومان روی دکههای مطبوعاتی قرار گرفته است.