انتقاد تند مهاجم استقلال به کی روش

به گزارشافکارنیوز،سیاوش اکبرپور در خصوص قهرمانی استقلال در لیگ برتر دیدار با الشباب و فهرست اعلام شده از سوی کارلوس کی‌روش صحبت‌هایی را انجام داده است:

نظرت در خصوص قهرمانی استقلال چیست؟

مبارک‌مان باشد! امسال یکی از آن سال‌های سخت بود که خدا را شکر توانستیم قهرمان شویم.

جشن قهرمانی‌تان چطور بود؟

انصافا زحمت کشیده بودند چون من ۵ عنوان قهرمانی دارم که این قهرمانی از همه آنها زیباتر و قشنگ‌تر بود.

چرا امیر قلعه‌نویی به مراسم جشن قهرمانی نیامد؟

دقیقا در جریان موضوع نیستم ولی وقتی به رختکن رفتیم، او نماز می‌خواند.

چهارشنبه باید با الشباب بازی کنید که به نظر بازی چندان راحتی هم نیست.

بازی خیلی سختی داریم بعد از آنکه جام حذفی را از دست دادیم در لیگ بسیار پرقدرت ظاهر شدیم و حالا می‌خواهیم بعد از ۱۴ سال یک کادوی خوب به هواداران بدهیم که آن هم صعود به جام ۸ تیم برتر آسیا است.

اما به نظر می‌رسد با اتفاقاتی که در حال رخ دادن است و مشکلات مالی که فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی به آن اشاره می‌کنند، کار سختی در پیش دارید؟

همانطور که در صحبت‌هایم اشاره کردم کارمان خیلی سخت است. ما امسال هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ مشکلات دیگر سال سختی داشتیم. ولی حالا هم تنها ۲ هفته دیگر باقی مانده و این ۲ هفته را هم چشم‌مان را می‌بندیم ولی امیدوارم مسئولان وزارت ورزش به فکر این تیم باشند چون موفقیت استقلال موفقیت ایران است و آنها باید به بازیکنان و کادر فنی که مخلصانه کار کرده‌اند، توجه ویژه‌ای داشته باشند. من دوست داشتم وزیر ورزش در جشن قهرمانی استقلال حاضر می‌شد چون تیم متعلق به وزارت و وزارتخانه متعلق به مردم است اما نمی دانم چرا به جشن نیامد.

حالا که در تیم هستی، چند درصد از بازیکنان دوست دارند که در استقلال بمانند.

وقتی که با هم صحبت می‌کنیم همه دوست دارند در استقلال بمانند و من هم امیدوارم این اتفاق بیفتد چون تیم‌مان موفق است.

فهرست بازیکنان تیم ملی را دیدی؟

بله، دیدم، ولی چیزی که عیان است حاجتی به بیان نیست!

چطور؟

اتفاقاتی که در تیم ملی می‌افتد جالب است. بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند، همه خوب هستند اما باید قبول کرد که بازیکنانی که نقش کلیدی در تیم‌هایشان داشتند دعوت نشدند. یک سری‌ها به تیم ملی دعوت شدند که اصلا در لیگ بازی نکردند البته کی‌روش با دعوت از این بازیکنان کار خودش را راحت کرد چون او می‌خواهد راحت آنها را خط بزند، امیدوارم تیم ملی به جام جهانی برود. چون مردم این را می‌خواهند. ولی باید رفت و جستجو کرد که این بازیکنان که اتفاقا خیلی‌های آنها حق‌شان نیست، چطور به تیم ملی دعوت شدند؟

تو خودت را محق می‌دانی؟

من در مورد خودم صحبت نمیکنم. اما خبرنگاران بلدند چگونه این موضوعات را رصد کنند. خودم از سال گذشته تا به امروز دل پری دارم، در تراکتورسازی عالی بازی میکردم اما بازیکنی که کمتر در لیگ بازی میکرد و یا اصلا بازی نمیکرد دعوت میشد ما باید مصلحت تیم ملی ایران را در نظر بگیریم و قبول کنیم که کیروش مربی خارجی است اما برای خودش بزرگ است. ما باید به جام جهانی برویم، چه با کیروش، چه با مربی ایرانی. ۴ سال پیش به جام جهانی نرفتیم و اتفاقات خیلی بدی رخ داد. زمانی ۸ لژیونر در فوتبال اروپا داشتیم اما حالا فقط یک نفر آنجا حضور دارد. یا مثلا افشین قطبی راحت به تیم ملی آمد و رفت بدون هیچ سؤال و جوابی چرا تیم ملی به جام جهانی صعود نکرد. حالا هم کیروش میرود و انتقادی از او صورت نمیگیرد. امیدوارم همه به صورت کارشناسانه به دعوت بازیکنان تیم ملی دقت کنند که سرنوشت ۴ سال پیش در انتظار ما نباشد.