روایت زندگی شهید باکری

به گزارش افکار نیوز،حسن کلامی در خصوص تولید سریال شهید باکری گفت: مدت‌ها بر روی فیلمنامه این سریال کار کرده‌ایم و هفته آینده طرح اولیه فیلمنامه را به سیما فیلم ارائه خواهیم داد.

وی افزود: پس از تصویب طرح اولیه در معاونت سیما بلافاصله شروع به نگارش فاز نهایی فیلمنامه خواهیم کرد که امیدوارم بتوانیم تا پایان سال جاری فیلمنامه نهایی را که در مرحله اجرایی بسیار سخت خواهد بود را به پایان برسانیم.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون تصریح کرد: این سریال به عنوان یک پروژه عظیم با مشارکت استانداری آذربایجان غربی ساخته می‌شود و در آن زندگی شهید باکری از دوران قبل از انقلاب تا زمان شهادت در عملیات بدر به تصویر کشیده می‌شود که به لحاظ حجم دکورسازی، فضا سازی، استفاده از بازیگران و کارگردانی بسیار سخت خواهد بود.

براساس این گزارش، ساخت سریال شهید مهدی باکری از جمله مصوبات دور سوم سفرهای ریاست جمهوری به استان بود که با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته بین سیما فیلم و استانداری آذربایجان غربی ساخته خواهد شد.

به گزارش افکار نیوز، این سریال در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای و در مجموع در ۹۰۰ الی هزار دقیقه تولید خواهد شد که پیش بینی می‌شود در طول سه الی پنج سال آینده کار ساخت این سریال به پایان برسد.