افزایش دوباره نرخ بلیت هواپیما در راه است؟

به گزارش افکارنیوز، در صورتیکه بر اساس ابلاغ دولت باید این قیمت ۷۰۰ تومان محاسبه شود مجلس شورای اسلامی دستور فروش سوخت به ایرلاین‌ها به قیمت لیتری ۲۰۰ تومان یعنی برابر با قیمت آغاز قانون هدفمندی یارانه‌ها را تاکید کرده است اما امروز بر اساس مصوبه مجلس در جریان بررسی بودجه ۹۲ مقرر شد قیمت سوخت هواپیما باقیمت سوخت صادرات یا وارداتی محاسبه شود.

در این زمینه عبدالرضا موسوی - رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی - به خبرنگار ایسنا گفت: اعلام محاسبه‌ی قیمت سوخت هواپیما با قیمت صادراتی این محصول، ضربه‌ای مهلکی به صنعت هواپیمایی کشور است.

وی افزود: در حال حاضر سوخت هواپیما در مسیر‌های خارجی حدود ۲۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود در حالیکه شرکت‌های هواپیمایی سوخت هواپیما برای پروازهای داخلی را با نرخ ۲۰۰ تومان تهیه می‌کنند.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: زمانی که دولت نرخ سوخت هواپیما در مسیر پروازهای داخلی را از ۲۰۰ به ۷۰۰ تومان افزایش داد مجلس دستور داد قیمت‌ها به زمان آغاز قانون هدفمندی یارانه‌ها برگردد، یعنی همان لیتری ۲۰۰ تومان.

موسوی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی در پرداخت قیمت سوخت هواپیما با لیتری ۲۰۰ تومان با توجه به افزایش نرخ ارز دچار مشکلات فراوانی شده و ضررده بودند.

وی گفت: امیدوار بودیم پس از تخصیص ارز مبادله‌ای به شرکت‌های هواپیمایی، بخشی از مشکلات ایرلاین‌ها پس از افزایش نرخ ارز در بازار حل شود اما با این مصوبه‌ی جدید مجلس مشکلات هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: اگر مصوبه‌ی امروز مجلس مبنی بر محاسبه نرخ سوخت هواپیما با قیمت صادراتی آن اجرایی شود، به‌طور قطع به تبع آن قیمت بلیت هواپیما نیز افزایش خواهد یافت.

موسوی خاطر نشان کرد: باید به دنبال مذاکرات برای چگونگی اجرای این مصوبه و فشار کمتر به شرکتهای هواپیمایی باشیم.