قاری بین‌المللی کشورمان

به گزارش افکار نیوز،«عباس هاشمی» قاری بین‌المللی و نفر اول بیست‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نظرات ارائه‌شده در نشست علمی تخصصی شورای عالی قرآن را مطالبی مفید بیان کرد و گفت: نظرات ارائه‌شده در نشست تخصصی شورای عالی قرآن اگر کارشناسی شده و به اجرا برسد می‌تواند به فعالیت‌های قرآنی کشور سمت و سو بدهد.


«عباس هاشمی» در محضر رهبر معظم انقلاب

باید مقالات ارائه شده در نشست، سریع‌تر در اختیار قاریان قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه باید مطالب و مقاله‌های ارائه شده در چنین نشست‌هایی با سرعت در اختیار نخبگان قرآنی قرار گیرد گفت: سال گذشته در همین نشست، نکات قابل توجه و مفیدی بیان شد که پس از یک سال در قالب یک کتاب به چاپ رسید، اما بهتر بود مقالات و نقطه‌نظرات کارشناسان در نشست قبلی شورای عالی قرآن هم سریع‌تر هم فراتر از یک کتاب در اختیار قاریان قرآن قرار می‌گرفت تا بتوانند از این مطالب استفاده کنند.

خشوع در تلاوت مهم‌ترین راه جذاب شدن تلاوت است

هاشمی در خصوص ویژگی‌های یک تلاوت زیبا و مستمع‌پسند گفت: در تلاوت باید یک روح کلی حاکم باشد که این روح همان خشوع قاری است، البته خشوع یک موضوع قلبی است، زیرا اگر قاری به آیاتی که تلاوت می‌کند اعتقاد داشته باشد و تا حدی به آنها عمل کند، مستمع خشوع تلاوت او را حس می‌کند و صوت و لحن او جذاب می‌شود.



تسلط به همه مسائل تلاوت از ویژگی‌های تلاوت استادانه است

این قاری بین‌المللی قرآن کریم اشراف به معانی آیات را از دیگر راه‌های جذاب شدن تلاوت دانست و گفت: قاری قرآن باید معانی آیاتی که تلاوت می‌کند را بفهمد، زیرا در این صورت لحن تلاوت او بهتر شده و جذاب می‌شود، همچنین تسلط به سایر مسائل تلاوت مانند نغمات، تجوید، وقف و ابتدا در زیبا شدن تلاوت بسیار مؤثر است.

بیان معانی آیات توسط قاری تلاوت را جذاب می‌کند

هاشمی بیان مفاهیم آیات توسط قاری پیش از تلاوت را از راه‌های جذاب شدن تلاوت دانست و گفت: برای جذاب‌تر شدن تلاوت بهتر است قاری پیش از تلاوت شرح مختصری از مفاهیم، شأن نزول آیات و تفسیر بدهد زیرا در این صورت مستمع معانی آیاتی که تلاوت می‌شود را می‌فهمد.