جایزه نقدی به بهترین فیلم آسیا

به گزارش افکار نیوز،به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه بین‌الملل سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، بخش مسابقه آسیا به منظور تقویت روابط فرهنگی میان کشورهای قاره آسیا در حوزه فیلم کوتاه در نظر گرفته شده است.

کشورهای هند، کره جنوبی، چین، هنگ کونگ، تایوان، تایلند، ژاپن، سنگاپور، لبنان، مالزی، اندونزی، امارات متحده عربی، عراق، اردن، قطر، سوریه، ارمنستان و بحرین ۱۸ کشور آسیایی بودند که در سال ۹۱ با ۳۲۱ فیلم، آثارشان را برای شرکت در جشنواره ارسال کرده بودند و در سال ۱۳۹۰ تعداد آثار در این بخش ۲۳۶ اثر بوده و هند همانند سال قبل بیشترین تعداد اثر یعنی ۱۰۰ فیلم برای این بخش در دوره بیست و نهم جشنواره ارسال کرد که در مقایسه با سال ۹۰ که ۵۴ فیلم بوده تقریبا ۴۸% افزایش داشت و سپس کره جنوبی با ۵۱ اثر که در سال ۹۱ این کشور نیز ۴۱ فیلم برای جشنواره ارسال کرد، در رده دوم قرار گرفت.

قابل ذکر است به بهترین فیلم با این موضوع تندیس جشنواره و جایزه نقدی از سوی هیئت داوران اهدا خواهد شد.

لوح تقدیر بخش مسابقه‌ " آسیا " در سال ۹۱ اهدا شده بود به فیلم " داستان بندر " ساخته یوایچی ایتو از کشور ژاپن و جایزه بهترین فیلم در بخش مسابقه‌ی " آسیا " اهدا شد به فیلم " دخیل " ساخته محمد علی هاشم پور از کشور ایران.

سیامین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۲ الی ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۲ در تهران توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی برگزار میشود.