بیمه کارگران ساختمانی با ماهی ۳۵ هزار تومان

به گزارش افکارنیوز، هادی ساداتی، با اشاره به ابلاغ بخشنامه سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در سال ۹۲ اظهار کرد: میزان سهمیه کارگران ساختمانی مشمول بیمه سالانه ۲۰۰ هزار نفر است که در مرحله اول و در نیمه نخست امسال، یکصد هزار نفر و در نیمه دوم یکصد هزار نفر دیگر به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.

وی با تاکید براینکه اجرای دقیق این بخشنامه مطابق با تصمیم سازمان تامین اجتماعی است افزود: شناسایی کارگران حقیقی ساختمان در استان‌ها بر عهده انجمن‌های صنفی سراسر کشور است.

نایب رییس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور بیان کرد: خوشبختانه پیرو مذاکراتی که از قبل صورت دادیم، اعلام کردیم که در مناطقی که امکان شناسایی کارگران ساختمانی وجود ندارد از پتانسیل انجمنهای صنفی ساختمانی استفاده شود که باخبر شدیم در دستورالعمل ابلاغی این مساله قید شده است.

وی با اشاره به اینکه حق بیمه در نیمه اول سال برای ۳۱ روز کاری و در نیمه دوم سال به ازای ۳۰ روز کاری محاصبه می‌شود خاطر نشان کرد: هم اکنون دستورالعمل مذکور به تمام دوایر مراکز استانی ابلاغ شده و میزان سهمیه در نظر گرفته در مرحله اول، برای نیمه اول سال ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی است.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور تاکید کرد: در مرحله اول اولویت با کارگرانی است که در سالهای ۸۸،۸۹ و ۹۰ کارت مهارت از سازمان فنی و حرفه ‌ای دریافت کرده اند و سایر کارگرانی که در سال ۹۱ از سازمان فنی و حرفه ای کارت مهارت گرفتند در نیمه دوم سال به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.

ساداتی کمبود سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را مشکل بزرگی خواند و افزود: هیچ بیمه‌ای در کشور سهمیه بندی نیست اما بیمه کارگران ساختمانی سهمیه بندی شده است و این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی بودجه لازم برای بیمه کردن کارگران را دارد.

وی با اشاره به ضرورت ثبت نام کارگران ساختمانی مشمول تاکید کرد: مطابق با قانون کارگران ساختمانی باید به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه ومراحل ثبت نام را انجام دهند.