بیان دغدغه‌های رهبری برای انتخاب رئیس‌جمهور

به گزارش افکارنیوز، سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی در جمع فرماندهان عالی رتبه نظامی درخصوص حضور پرشور ملت ایران در انتخابات اظهار داشت: برای انتخاب اصلح ما باید سراغ ملاک ها و شاخص های رهبری برویم. ملاک هایی که انگشت اشاره رهبری به سمت آنها است. نکته اول حضور حداکثری و حماسی مردم در انتخابات، معرف عظمت ایران است. اینکه من رای سفید می دهم یا رای نمی دهم، من امید ندارم و بهانه گیری قابل قبول نیست، این یک تکلیف شرعی است و همه باید در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: نکته دوم بصیریت است، اگر بصیرت نبود انسان ولو با نیت خوب گاهی در راه بد قدم می گذارد؛ یعنی چشم ها را باز کنید و این شاخص را بشناسید. شما ممکن است با نیت خوب دنبال اصلح بروید اما آن اصلح واقعا اصلح نباشد بلکه ناسالم و فاسد باشد. مطلب سوم مردم سالاری دینی است؛ یعنی اعتقاد به انتخابات و تمکین به رای ملت. افتخار ما در جهان این است که مردم سالاری دینی داریم؛ و حضور در انتخابات تأیید مردم سالاری دینی است. تمکین به رای، تأیید مردم سالاری است و این مردم سالاری را ما از امام علی(ع) داریم، مربوط به امروز نیست.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: امام علی(ع) فرموده اند؛ اگر نبود اینکه بر علما واجب است که به امور مردم رسیدگی کنند من قبول نمی کردم حکومت بر شما را. نکته بسیار مهمی که وجود دارد و در یکی دو دوره اخیر کمتر به آن توجه و عمل شده است و یکی از نگرانی های رهبری همین بوده که رئیس جمهور باید فردی باشد که با عقل جمعی و تدبیر، تصمیم بگیرد؛ یعنی رئیس جمهور هیئت دولت دارد، باید با هیئت دولت مشورت کند و با تدبیر، بهترین تصمیم را بگیرد، نه اینکه به تنهایی حکم کند؛ این خلاف شرع است. رئیس جمهور کسی است که برادرانه با اعضای دولت مشورت می کند و به روش علمی محصول خرد جمعی را به عنوان مصوبه اعلام می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آنگاه گفت: مسئله پنجم آبروی امام، انقلاب اسلامی و شهدا از ایستادگی در برابر نظام سلطه است. کسی نباید کاندیدای رئیس جمهوری را انتخاب کند که او گرایش داشته باشد به آمریکا و انگلیس یا قبلا نشان داده باشد که گرایش دارد. وظیفه دولت عدالت محور توجه به مردم محروم است. رئیس دولت باید حق و صدق و شرف واقعی داشته باشد، اعتقاد به هویت و عزت ملی و ایرانی داشته باشد، مانع از نفوذ گرایش های سکولاریستی و ضد دین به داخل کشور شود.

سرلشگر فیروز آبادی در پایان با اشاره لزوم به ساده زیستی رئیس جمهوری بیان داشت: رئیس جمهور ملت ایران باید ساده زیست، مردمی و برای کم کردن فاصله طبقاتی بین مردم باید هدف گذاری کند و مطلب آخر اینکه رئیس جمهور باید رعایت قوانین، تعامل با سایر قوا، توجه به فرهنگ و معتقد به گفتمان پیشرفت و عدالت باشد.