به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی عصر امروز در جمع سرگروه‌های حلقه‌های صالحین بسیج فرهنگیان استان همدان اظهار داشت: بسیج و سپاه در انتخابات هیچ گاه به دنبال تعیین مصداق نبوده و نخواهد بود.

وی با اشاره به تبلیغات سوء شبکه‌های ماهواره‌ای مبنی بر اینکه بسیج و سپاه در انتخابات دخیل هستند، گفت: بسیج و سپاه هیچ‌گاه به مسائل مهم کشور بی‌تفاوت نبوده و نیست، اما دخالت مصداقی در انتخابات را انجام نمی‌دهد، چراکه این رویکرد با حماسه‌سازی منافات دارد.

نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین از امنیت در انتخابات با عنوان یکی از مهم‌ترین الزامات حماسه سیاسی یاد کرد و بیان داشت: اگر قرار باشد حماسه‌ای بزرگ انجام گیرد باید امنیت لازم برقرار شود.

وی با تأکید بر ایجاد فضای آرام و همراه با نشاط در جامعه تصریح کرد: باید ویژگی‌های کاندیداهای اصلح را در بین جامعه عنوان کرد و از ایجاد فضای تنش و تخریب افراد پرهیز کرد.

تویسرکانی با اشاره به حضور کاندیداهای ریاست جمهوری برای ثبت نام در روز گذشته گفت: اینکه همه آنها به رعایت قانون و اقدام شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها اعتقاد دارند، امری خوب خواهد بود.

وی، با اشاره به حرکت روز گذشته احمدی‌نژاد در ثبت نام مشایی یادآور شد: این حرکت از سوی شورای نگهبان مجرمانه شناخته شد.

نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین، ایجاد آشوب‌ و تقویت‌ آن، سیاه‌نمایی وضعیت کشور، عدم پایبندی به قانون و افشاگری را از جمله شاخص‌های حماسه‌سوزی بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین با اشاره به آغاز بررسی کاندیداها و تأیید صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان افزود: رد صلاحیت به این معنی نیست که افراد فرصت دیگری در کشور ندارند؛ بلکه این رد صلاحیت فقط در انتخابات ریاست جمهوری این دوره خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: کسی نمیتواند برای شورای نگهبان تصمیمگیری کند؛ بلکه باید اجازه داد در فضایی آرام کارهای خود را انجام دهد.