توضیح بقایی درباره حکم رویانیان

به گزارش افکارنیوز، حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رئیس نهاد ریاست جمهوری در پایان جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ادامه یافتن سفرهای استانی گفت: انشاءالله این سفرها با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتشار خبری پیرامون برکناری رویانیان از سمت مدیرعاملی پرسپولیس با حکم وی گفت: آقای رویانیان در زمانی که رئیس ستاد حمل و نقل کشور را برعهده داشتند از طرف ستاد کل نیروهای مسلح به نهاد ریاست جمهوری مامور شده بودند.

معاون اجرائی رئیس‌جمهور ادامه داد: من تنها حکم وی درباره مامور شدن به ریاست ستاد حمل و نقل سوخت را باطل کردم و این ربطی به بحثمدیرعاملی پرسپولیس ندارد.

بقایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا رئیس‌جمهور می‌تواند مرخصی بگیرد اظهار داشت: رئیس‌جمهور و بسیاری از وزرا از لحاظ اداری تابع نهاد ریاست جمهوری هستند.

وی افزود: رئیس‌جمهور نیز سوابقش مانند تمام کارگران در نهاد ریاست جمهوری است کما اینکه آقای خاتمی هنوز کارمند نهاد ریاست جمهوری محسوب می‌شوند. همچنین آقای متکی و یا آقای فلاحیان نیز از نهاد ریاست جمهوری بازنشست شده‌اند.

بقایی تصریح کرد افزود: ‌ جانشین رئیس‌جمهور نیز معاون اول رئیس‌جمهور است.

وی درباره اینکه آیا آقای مشایی رئیسجمهور را در سفرهای استانی همراهی خواهند کرد یا نه گفت: در این باره نیز به طور حتم بر اساس قانون تصمیمگیری خواهد شد و ما تابع قانون خواهیم بود.