از سبد رأی مشایی تا رأی منفی هاشمی

به گزارش افکارنیوز، کامران باقری‌لنکرانی عصر امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم حاضر شد و برای دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

• تاخیر باقری لنکرانی در رسیدن به این جلسه به قدری بود که حجت‌الاسلام روانبخش از اعضای جبهه پایداری برای مدیریت جلسه به سخنرانی پرداخت.

• هنگامی که کاندیدای جبهه پایداری به سمت جایگاه می‌رفت دانشجویان وی را به شدت تشویق کردند.

• دانشجویی از نحوه معرفی کاندیدای دولت انتقاد داشت که لنکرانی در جواب به او گفت: مشایی رای نمی‌آورد زیرا تجربه هم نشان داده که معمولا نامزدی که توسط دولت قبلی مشخص می‌شود رای نیاورده است.

• یکی از سئوالات کتبی ظاهرا با خط بسیار بدی نوشته شده بود که مجری نتوانست آن را بخواند اما باقری لنکرانی گفت بدهید خودم می‌خوانم من خط بد دکتری را خوب می‌دانم.

• زمانی که باقری لنکرانی گفت مایل نیستیم هاشمی در سن ۷۹ سالگی یک شکست سنگین دیگر را تجربه کند دانشجویان حاضر به شدت وی را تشویق کردند.

• باقری لنکرانی ادامه داد: تمام مطالعات نشان داده که رای اکثریت کشور به هاشمی منفی است.

• وی با بیان اینکه سبد رأی هاشمی و مشایی همپوشانی دارد خاطرنشان کرد: مشایی چه تایید بشود یا نشود به نوع عملکرد سیاسی او انتقاد داریم.

• کاندیدای جبهه پایداری در خصوص هزینه‌های تبلیغاتی خود گفت: فعلا کار خاصی صورت نگرفته و با هزینه شخصی‌ام از شیراز به دیگر شهرها می‌روم البته تجربه نشان داده رأی مردم ایران براساس نظر دل‌هایشان است.

• دانشجوی دیگری که سوال خود را به صورت شفاهی مطرح کرد عنوان داشت: تو را به خدا به سرنوشت احمدی‌نژاد دچار نشوید.

• آخرین سوال از باقری لنکرانی هم به صورت شفاهی صورت گرفت؛ دانشجوی سوال‌کننده ابتدا گفت: بررسی کارنامه جبهه پایداری بدون نگاه به کارنامه سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی مقدور نیست البته من برای شخصیت علمی حضرت علامه ارزش زیادی قائل هستم. در این هنگام باقری لنکرانی گفت این طرز صحبت روش صحیحی نیست زیرا قرار بود در خصوص انتخابات ریاست جمهوری صحبت کنیم و کار خوبی نیست در مورد کسانی که اینجا حاضر نیستند حرف بزنیم.

• دانشجوی مذکور با اشاره به مصاحبه‌ای از آیت‌الله مصباح یزدی در زمینه ولایت فقیه ادامه داد: از همه دانشجویان می‌خواهم کارنامه سیاسی ایشان را مطالعه کنند؛ هر کسی که از جبهه پایداری رئیس جمهور این مملکت شود، آیت‌الله مصباح یزدی پدرخوانده دولت خواهد بود.

• پس از این سخنان گروهی از دانشجویان شعار «درود بر مطهری زمان» را سر دادند که این دانشجو هم گفت: ما هم اعتقاد داریم ایشان مطهری زمان هستند و رهبر معظم انقلاب هم همین صفت را در مورد آیت‌الله مصباح یزدی به کار برده‌اند.

• این دانشجو با بیان اینکه آقای هاشمی آرمان ما نیست گفت: زمانی که امثال آقای باقری لنکرانی دوران طفولیت را سپری می‌کردند آقای هاشمی کشور را مدیریت می‌کرد. در این هنگام یکی از حضار به سمت جایگاه رفت و قصد درگیری داشت که با ممانعت جمع روبه‌رو شد.

" باقری لنکرانی پس از این اتفاق شروع به صحبت کرد و بیان داشت: در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی گروهی به آیتالله مصباح یزدی مراجعه کردند و گفتند شما که رهبر جبهه پایداری هستید اعلام کنید که فهرست جداگانه در تهران داده نشود، علامه مصباح گفته بود که من رهبر جبهه پایداری نیستم و برخی سایتهای خبری و روزنامهها در آن زمان نوشتند که بین جبهه پایداری و علامه مصباح جدایی افتاده است. من آن موقع سخنگو بودم و به محضر آیتالله مصباح رسیدم و گفتم که سوءاستفادههایی شده است و ایشان گفت من میخواهم تاکید کنم که ما در کشورمان تنها یک رهبر داریم و آن هم آیتالله العظمی خامنهای هستند. در نگاه دینی اصل بر این است که هیچ کس تسلطی بر دیگری ندارد مگر اینکه به ولایت الهی متصل باشد و ولایت فقیه هم به تعبیر امام راحل استمرار ولایت انبیاست. رأی مردم هم در نظام اسلامی تصنعی نبوده و کارآمدی از رأی مردم بر میخیزد و این معنای مردمسالاری دینی است.