کسانی که با من لجبازی می‌کنند فضای جامعه را خراب کرده‌اند!

افكار نيوز - محمود احمدينژاد رئيس جمهور عصر روز سهشنبه در ديدار با جمعي از دانشجويان با تأكيد بر ضرورت اخلاص در كار و كار براي خدا اظهار داشت: كار براي خدا را بايد جدي گرفت. اگر انسان اين مسأله را در دستور كار خود قرار دهد، همه مسايل و مشكلات به راحتي حل خواهد شد، ريشه همه بدبختيهاي بشر از جايي شروع ميشود كه كار براي خدا به فراموشي سپرده ميشود.

وی افزود: اگر کار برای خدا شد، راه برای انسان باز می‌شود و بن‌بست و سرخوردگی و یاس وجود نخواهد داشت و در چنین صورتی حتی هر روز و هر لحظه افق و دریافت متعالی و جدیدی پیش روی انسان قرار خواهد داشت و انسان همیشه با طراوت و نو خواهد بود. چه‌آنکه حضرت امام(ره) در سن ۸۹ سالگی طراوت یک جوان ۲۵ ساله را داشتند و هر روز نیز بر طراوت ایشان افزوده می‌شد.

* در کار برای خدا هیچ رقابتی ‌عرصه را برای فعالیت دیگری تنگ نمی‌کند

به گزارش فارس، ‌ رئیس جمهور با بیان اینکه در کار برای خدا سستی، کهنگی و حتی رقابت وجود ندارد، تصریح کرد: اینکه عده‌ای در برابر دیگران احساس تنگنا می‌کنند، به این دلیل است که کار برای خدا نیست. در کار برای خدا رقابتی که عرصه را برای فعالیت کسی تنگ کند، وجود ندارد و هیچ کس نه تنها مزاحم ‌نیست بلکه همه یار و پشتیبان هم هستند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد‌: وقتی کار برای خدا شد، بن‌بست وجود ندارد و خدای متعال دائماً راه‌های جدید را در مقابل انسان نمایان می‌سازد.

وی ‌با بیان اینکه بوجود آمدن زاویه‌ای باریک در عرصه رقابت چه بسا در درازمدت آثار اجتماعی و سیاسی گسترده‌ای را بوجود می‌آورد، خاطر‌نشان کرد: اگر زاویه‌ای ایجاد شد، باید بلافاصله آن را اصلاح کرد. چرا‌که اگر ادامه پیدا کند، فردا چه بسا بخاطر رقابت‌های شخصی، کار کشور متوقف می‌شود و اقدامات انقلابی از شتاب می‌افتد.

* کسانی که روزی ‌شعار انقلابی می‌دادند، ‌به دنبال ضربه زدن به هدفمندکردن یارانه‌ها هستند

رییس‌جمهور با بیان اینکه عده‌ای برای ضربه‌زدن به هدفمند‌کردن یارانه‌ها ستاد تشکیل دادند، گفت: کسانی که روزی شعارهای انقلابی آنان گوش‌ها را خراش می‌داد و هیچ‌کس را جز خود انقلابی نمی‌دانستند اما چون در همان دوران، زاویه کمی از آرمان‌های انقلاب پیدا کردند، امروز در مقابل اینگونه برنامه‌ها مانع‌تراشی می‌کنند.

‌احمدی‌نژاد ا‌دامه داد: عده‌ای اثبات خود را در نفی دیگران جستجو می‌کنند؛ در حالی که اگر کار برای خدا باشد، باید هویت خود را در خدایی بودن جستجو کند. در کار برای خدا نیاز به دشمن وجود ندارد البته اگر دشمنی بود همه در مقابل آن صف‌آرایی می‌کنند اما اگر نبود هیچ‌گاه دشمن‌تراشی نمی‌کنند.

* فتنه‌گران هنوز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و عده‌ای به دولت هجمه می‌کنند

وی تأکید کرد: در حالی که هنوز فتنه‌گران به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند، عده‌ای چنین تصور می‌کنند که کار آنان تمام شده است و باید دولت را مورد هجمه قرار دهند.

‌رئیس جمهور همچنین گفت: اگر کار برای خدا نباشد، هیچ نتیجه و ثمری نخواهد داشت؛ در چنین صورتی اگر حتی همه دنیا تحت سیطره انسان قرار بگیرد، هیچ اقدام سازنده و مناسبی نمی‌تواند انجام دهد.

* اگر در مرز زمان حرکت نکنیم، ‌فتنه‌ها ما را در خود فرو خواهد برد

احمدی‌نژاد در ادامه حرکت در مرز زمان را مهم‌ترین مسأله کشور دانست و تأکید کرد: اگر در مرز زمان حرکت نکنیم، بدون تردید فتنه‌ها ما را در خود فرو خواهد برد. امروز مشکل اصلی کشور این است که دشمن با طراحی جنگ روانی قصد دارد نتایجی که در توطئه‌های ۳۱ ساله خود نگرفته را با جنگ روانی گسترده ‌حاصل کند.



‌وی اظهار داشت: عده‌ای بدون توجه به مهم‌ترین مسایل کشور در زمین دشمن بازی می‌کنند. امروز بزرگترین اتفاق در عرصه اقتصاد و فرهنگ کشورمان در حال وقوع است و قرار است مبانی تغییر پیدا کند و انقلاب واقعی در عرصه فرهنگ اتفاق بیفتد، از این‌رو نباید با موضوعات انحرافی این مسایل در حاشیه قرار بگیرد.

رییس‌جمهور ضرورت شناخت مرز و سطح درگیری با جبهه استکبار را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسأله امروز دنیا تحول و نوآوری در اندیشه و ترسیم فردای جهان است که اگر نسبت به این موضوع آگاهی وجود نداشته باشد، در میدانی بازی می‌کنیم که مانند داستان کربلا است. مرز حرکت در زمان امام حسین(ع) روز عاشورا بود که همزمان عده‌ای در فکر چگونگی بجا آوردن آداب مناسب حج بودند.

‌احمدی‌نژاد افزود: میدان اصلی درگیری در جهان چگونگی مدیریت جهانی و جهانی شدن است. امروز ایران شدیدتر از غربی‌ها طرفدار جهانی شدن است.

* هنوز مفسدان و غارتگران و براندازان مجازات نشده‌اند

وی تصریح کرد: هنوز مبارزه با مفاسد تمام نشده، غارتگران و براندازان مجازات نشده‌اند و مشغول فعالیت‌ هستند. از این‌رو اگر در مرز زمان حرکت نکنیم این فتنه‌ها ما را در بر خواهند گرفت. لذا ضرورت دارد چه بسا جلوتر از زمان حرکت کنیم تا از تیررس فتنه‌ها در امان باشیم.

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه باید انسان در مسایل و موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی دقیق و عمیق باشد، گفت: اسلام به انسان‌های عمیق و جامع‌نگر نیاز دارد و جامعه اسلامی نیازمند انسان طراز اسلام است به گونه‌ای که مسایل و موضوعات مختلف را با اشراف کامل مورد بررسی قرار دهد.



وی با یادآوری مناظره‌های صورت گرفته در جریان انتخابات سال گذشته ‌گفت: در این مناظره‌ها استکبار جهانی، صهیونیست، شرق، غرب و منافقین می‌خواستند اسلام را ریشه‌کن کنند و پس از انجام مناظره، عده‌ای به تقدس‌مآبی پرداختند و موضوعاتی را مطرح کردند. در حالی که آنها قصد داشتند در مناظره کل نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و دستاوردهای آن را تحویل دشمن دهند وبه جای نگاه به عمق مطلب، موضوعات دیگری را مطرح کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی می‌خواهند جامعه را در سطح نگه دارند، به بحثحجاب و عفاف اشاره ‌و اضافه کرد: ‌ زنان و دختران ما در ابتدای انقلاب ‌حجاب و عفاف را ‌آزادانه و آگاهانه انتخاب کردند‌ و هیچ کس دستوری انتخاب نکرده است.



احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه فضای جامعه باید سالم باشد و کسی نباید فضای عمومی را تخریب کند، ‌به سه گروه که فضای جامعه را تخریب می‌کنند اشاره کرد و زنان خیابانی سازمان‌دهی شده را یکی از این سه‌ گروه ذکر کرد.

‌احمدی‌نژاد ادامه داد: ‌گروه دوم‌ شبکه مانکن‌ها هستند ‌‌و گروه سوم هم عده‌ قلیلی هستند که با من لجبازی می‌کنند و این سه گروه فضای جامعه را خراب می‌کنند.

* همایش ایرانیان خارج از کشور ‌بسیار هوشمندانه و دقیق بود

وی‌ به همایش ایرانیان خارج از کشور ‌اشاره ‌و ‌این همایش را ‌بسیار هوشمندانه و دقیق توصیف کرد که ‌در شرایط حساسی از کشور اتفاق افتاد و‌ افزود: دشمن می‌خواهد القا ‌کند که در ایران شکاف اجتماعی اتفاق افتاده است‌، اما در یک اقدام هوشمندانه ایرانیان مقیم خارج ‌دعوت شدند و با صدای بلند همراهی خود را با نظام، انقلاب و کشور اعلام کردند و یک ساعت که من علیه آمریکا صحبت می‌کردند، آنها هم علیه آمریکا کف می‌زدند.

رئیس جمهور نظام اسلامی را دارای دو رکن ‌‌امام و امت که در طول هم هستند، دانست و با بیان اینکه ‌امام و امت با هم نظام امامت می‌شوند، گفت: اگر امام باشد اما امت نباشد، نظام امامت برپا نمی‌شود. چه‌آنکه امیرالمؤمنین(ع) بود اما امت وجود نداشت یا عقب ‌افتاده بود و به همین دلیل آرمان‌های امیرالمؤمنین(ع) محقق نشد. چراکه یک پای تحقق آرمان‌ها امت است.

* نظام اسلامی ‌‌مردمی‌ترین نظام‌ها است

احمدی‌نژاد نظام اسلامی را ‌مردمی‌ترین نظام‌ها خواند و تأکید کرد: تمام آرزوهای نظام با کمک، حضور و دخالت مردم محقق می‌شود و خدا هم می‌فرماید که پیامبران را فرستادیم برای اینکه مردم را به قیام برای عدالت وادارند. برای اجرای عدالت هم ‌مردم باید به صحنه بیایند و پاکی، اندیشه، فرهنگ و همه‌ چیز نیازمند مردم است.

* ۷۵ میلیون ملت ایران ‌نظام و رهبری خود را دوست دارند

وی گفت: نگاه نظام اسلامی به مردم نگاه ابزاری نیست و تک‌تک مردم برای ما عزیز هستند. ما فکر می‌کنیم ۷۵ میلیون ملت ایران همه خدا، دین‌، عدالت و پاکی را می‌خواهند و نظام و رهبری خود را دوست دارند و نباید یک عده با سلایق ‌و ‌رفتارهای غلط خود مدام خط‌کشی کنند در حالیکه این ملت پای این انقلاب و آرمان‌ها ایستاده‌اند.

رئیس جمهور اصولگرایی را ‌حرکت برپایه اصول و ارزش‌ها و آرما‌ن‌ها و نه یک حزب و گروه در برابر حزب و گروه دیگر خواند و تصریح کرد: ‌بزرگترین خیانت به این کشور از زمانی شروع شد که در جبهه مردم دسته‌بندی درست کردند که این چپ و آن راست است. ‌

* اصولگرایی یک حزب در برابر اصلاح‌طلبی نیست

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اصولگرایی یک حزب در برابر اصلاح‌طلبی نیست، تأکید کرد: ‌۷۵ میلیون نفر در کشور ‌پای انقلاب آرمان‌ها و در مقابل آمریکا ایستاده‌اند‌ و برای انقلاب هزینه می‌دهند.

* نظام اسلامی نظام آزادی است

وی نظام اسلامی را ‌نظام آزادی خواند و گفت: اگر آزادی نباشد، رشد و کمال اتفاق نمی‌افتد. اتفاقاً بالاترین سطح آزادی در نظام اسلامی است. نظام اسلامی انسان‌های فرهیخته ‌و رشد یافته می‌خواهد‌ و هرچه جامعه رشدیافته‌تر باشد، اجرای احکام اسلامی و تحقق آرمان‌ها آسان‌تر و بهتر می‌شود. ما برخلاف نظامات مادی هستیم. نظامات مادی کاری به زندگی مردم ندارند.

* در اروپا و آمریکا آزادی ‌‌وجود ندارد

رئیس جمهور با بیان اینکه در اروپا و آمریکا آزادی ‌‌وجود ندارد، خاطرنشان کرد: یک خبرنگار بیش از ۵۰ سال به کاخ سفید فداکاری کرد اما یک جمله گفت که صهیونیست‌ها به اروپا برگردند او را با خشونت و بدون ترحم اخراج کردند. مگر در اروپا درباره مسائل اساسی کسی می‌تواند اظهارنظر کند. اما در نظام اسلامی همه کسانی که در نظام حضور دارند، باید مشارکت کنند و آزاد باشند، حرف بزنند و فعال باشند البته یک عده سواستفاده، لجن‌پراکنی، خراب‌کاری ‌و توهین می‌کنند که حساب این افراد را باید جدا کرد اما همه مردم باید بتوانند به مسائل اصلی کشور خوب فکر کنند و ذهن‌‌ و اراده‌شان را با مسائل اصلی کشور درگیر کنند، والا کشور پیشرفت نمی‌کند.

/ب.