به گزارش فارس به نقل از الجزيره، نيروهاي امنيتي هوادار رژيم عبدالله دوم شاه اردن ديروز ضمن حمله به مردم معترض و انقلابي اين كشور در تظاهراتي كه جريان جوانان ۲۴ مارس در ميدان جمال عبدالناصر در مركز عمان برپا كرده بودند، شركتكنندگان در اين تظاهرات را قلع و قمع كرده و دهها نفر را نيز بازداشت كرد.

بر اساس این گزارش یک نفر در این درگیری‌ها کشته و صد نفر دیگر نیز زخمی شدند. جمیل برادر " خیری مصطفی السعد " که در حملات دیروز کشته شد، گفت که نیروهای ژاندارمری آنقدر به سر برادرش ضربه زدند که او جان داد.

نیروهای امنیتی خیمه‌های واقع در میدان جمال عبدالناصر را جمع کرده و راههای منتهی به این میدان را بستند، گزارشگران اعلام کردند که حامیان پادشاه اردن به سمت صدها معترض این کشور که در میدان " جمال عبدالناصر " تجمع کرده بودند، سنگ پرتاب کردند.

به گفته شبکه بی‌بی‌سی، معترضان خواستار استعفای " معروف بخیت " نخست‌وزیر اردن، ایجاد اصلاحات در پارلمان و محاکمه مقامات فاسد این کشور شدند.

عبدالله دوم ماه گذشته، بخیت را پس از آنکه تظاهرات گسترده خیابانی در اردن برگزار شد، به عنوان نخست‌وزیر برگزید، بخیت از افراد نزدیک به رژیم صهیونیستی است که مدتی را نیز به عنوان سفیر این کشور در تل‌آویو به سر برده است.

اين در حالي است كه "سالم فلاحات " دبيركل اخوان المسلمون اردن، به نمايندگي از خود و دهها نفر از شيوخ اردني جانبداري خود از تجمع در ميدان عمان را اعلام كرده و رژيم اين كشور را مسئول تمام تجاوزهايي دانست كه عليه شهروندان اردني اعمال ميشود.