وزير اطلاعات درخصوص كمك يك ميليارد دلاري به سران فتنه از سوي برخي كشورها گفت: اين موضوع واقعيت دارد بلكه ميتوانيد بالاتر از آن را نيز حساب كنيد.

حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات امروز(چهارشنبه) پس از اتمام جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت اطلاعات از نظر اطلاعاتی و بنیه مراکز اطلاعاتی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد که این موضوع مورد تاکید سرویس‌های اطلاعاتی دشمن نیز تاکید و اذعان شده‌است.

وی با بیان اینکه دستگاه اطلاعاتی کشور به صورت هماهنگ، منسجم و قوی در حال فعالیت‌ هستند، افزود: در کشور دستگاه‌های اطلاعاتی مختلفی داریم از جمله دستگاه‌های نظامی و تشکیلاتی اما با توجه به این موضوعات انسجام بسیار خوبی بین آنها وجود دارد.

وزیر اطلاعات دیگر ویژگی مراکز اطلاعاتی کشورمان را توان بسیار بالا در مباحثاطلاعاتی عنوان کرد و گفت: اینکه می‌گویم توان اطلاعاتی بالایی داریم بیانگر آن نیست که اگر در قسمتی از کشور اتفاقی بیفتد بگویند توان اطلاعاتی کشورمان کم است.

مصلحی ادامه داد: می‌خواهیم در وزارت اطلاعات حرکتی هجومی داشته باشیم به همین دلیل از حالت انفعال بیرون آمده و حالت هجومی پیدا کنیم که در همین زمینه و اولین گام دستگیری ریگی بود که این اقدام در دنیا بی‌سابقه بود.

وی در خصوص جزئیات دستگیری ریگی ادامه داد: در این اقدام جدای از موفقیت‌های دستگیری ریگی، دستگاه‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه را نیز فریب دادیم.

وزیر اطلاعات با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر با سابقه‌تر و قوی‌‌تر هستند چرا این گونه فریب خورده‌اند؟ ادامه داد: در بسیاری از کارهایی که سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه که برای مبارزه تروریسم دنیا را به آشوب و کشورهای مانند افغانستان عراق، مردم آن کشورها را به خاک و خون کشیده‌اند باید مبارزه با تروریسم را از ایران یاد بگیرند چرا که تمام جنبه‌های انسانی رعایت می‌شود.

مصلحی با اشاره به بازگشت عطار زاده به کشورمان با بیان اینکه سرویس‌های اطلاعاتی با بازگشت وی رو دست جدی خوردند، تصریح کرد: در بحثفتنه ۸۸ یکی از موفقیت‌های بزرگ ما مقابله با این فتنه بود که با توجه به ملاحظات مد نظر بسیاری از مباحثرا مطرح نمی‌کنیم اما در این زمینه از جمله شبکه مجازی فعالیت‌ گسترده‌ای را انجام داده‌ایم.

وی در خصوص گزارش اوباما در زمینه شبکه های مجازی خاطرنشان کرد: در گزارش اوباما و کنگره آنها اذعان کردند که جمهوری اسلامی در شبکه مجازی در طول این مدت توانسته به هر اقدامی که آنها انجام داده‌اند رو دست بزند و ما توانستیم جلوی اقدامات آنها را بگیریم.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه شبکه مجازی از ساخته‌های سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه است، گفت: بحمد الله با عشقی که در مجموعه وزارت اطلاعات و سیستم اطلاعاتی کشور است توانستیم از فتنه بزرگ که با هزینه‌های سنگین کشورهای آمریکایی موساد و انگلیس و غیره پشتیبانی شد جلوگیری کنیم.

مصلحی ادامه داد: در حال حاضر که فرصت بیشتری پیدا کردیم پشتیبانی‌های خارجی که از بحثفتنه و سران فتنه انجام شده‌است یک به یک روشن و به نتیجه می‌رسد. برای نمونه فردی که پشتیبانی خبری برای سران فتنه داشته چندی قبل دستگیر شد و به کمک‌های سرویس‌های اطلاعاتی سیا که در اختیار وی قرار می‌داد اعتراف کرده‌است. همچنین فردی که از کشور فرار کرده و بیانیه‌های سران فتنه را تدوین می‌کرد از حمایت‌های سرویس‌های اطلاعاتی خبر داده‌است.

وی ادامه داد: در بحثفتنه بدین شکل نبود که یک حرکت درونی فقط توسط مجموعه‌ای صورت بگیرد بلکه مانند دوران دفاع مقدس همه مجموعه‌های ضد انقلاب داخلی و کشورهای مختلف حامی این جریان بودند و برای براندازی نظام و حکومت حمایت می‌کردند که با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های خود کشور موجب شد نیروهای امنیتی به موقع عمل کنند و فتنه‌ها نقش بر آب شود.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بحثیک میلیارد دلاری کمک به سران فتنه توسط برخی کشورها واقعیت دارد؟ گفت: بله این موضوع واقعیت دارد بلکه شما می‌توانید بالاتر از آن را نیز حساب کنید.

مصلحی همچنین در خصوص دستگیری مهدی هاشمی توسط اینترپل گفت: نیازی به اینترپل نیست چرا که توسط موضوع دیگری دستگیر خواهد شد.