وزارت ورزش تاثیری در ورزش نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی افکار بدون شک یکی از موفقیت های اصلی ورزش ایران در سال ۸۹ کسب مقام چهارمی در رقابت های آسیایی گوانگجو بود. رقابت هایی که با کسب ۲۰ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۲۵ برنز و درخشش ویژه بانوان ورزشکار به پایان رسید.

این رقابت ها حتی اگر با صرف هزینه های هنگفت سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک و شانس و اقبال کاروان ایران همراه شد، اما نتیجه شیرینی را برای ورزش ایران به بار آورد و سبب شد برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی بالاترین رتبه و بیشترین مدال را برای ایران به دست آورد.

از همین رو سراغ یکی از کارشناسان برجسته امر ورزش رفتیم و از وی در خصوص اتفاقات ورزشی سال گذشته سوالاتی پرسیدیم.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی کشورمان گفت: وزارت ورزش تا زمانی که زیر ساخت ها درست نشود تاثیری در ورزش کشور نخواهد داشت.

مصطفی هاشمی طبا در گفتگو با خبرنگار سرویس ورزشی «افکار» در خصوص عملکرد سازمان تربیت بدنی در سال ۸۹ خاطر نشان کرد: قضاوت در مورد عملکرد سازمان نیاز به اطلاعات دقیقی دارد که ما از آنها بی خبریم. ولی در کل از عملکرد ورزش در سال گذشته راضی نیستم.

وی در ادامه افزود: در ورزش کشور به زیربناها توجهی نمی شود و تمام تفکر افراد در کسب جام و مدال و مقام است. این امر در زمان ریاست من هم در سازمان ورزش وجود داشت. از همین رو است که میگویم وزارت ورزش تا زمانی که زیر ساخت ها درست نشود تاثیری در ورزش نخواهد داشت.

کارشناس مسائل ورزشی کشورمان اظهار داشت: زیر بناها باید از آموزش و پرورش و از پایه ها تقویت شود.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی درباره عملکرد مدیران در سال گذشته گفت: برخی از مدیران عملکرد خوبی داشتند و موفق ظاهر شدند اما برخی از آنها همان روند گذشته را ادامه می دهند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود حضور در بازی های آسیایی گوانگجو را مهمترین واقعه ورزش سال ۸۹ نامید و از بهداد سلیمی به عنوان بهترین ورزشکار و از متوسل زاده به عنوان مرد اخلاق ورزش یاد کرد.

هاشمی طبا در بخش پایانی اظهارات خود به ناکامی های فوتبال اشاره کرد و گفت: فوتبال ما در سال گذشته خوب نبود. نه در سطح باشگاهی و نه در سطح مدیریتی و نه در تیم های ملی. چرا که در همه سطوح فوتبال با ناکامی مواجه شد.