نيروهاي انقلابي ليبي پس از بازپس گيري دو شهر کليدي اجدابيه و بريقه از نيروهاي حامي قذافي، اکنون به شهر عقيله رسيدهاند.

به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی وی نیروهای مخالف دولت لیبی روز یک‌شنبه(۷ فروردین) با پیشروی به سوی غرب به شهر عقیله رسیدند.

نیروهای مخالف دولت در لیبی روز شنبه(۶ فروردین) موفق شدند با تشدید درگیری با نیروهای وفادار به سرهنگ قذافی، بار دیگر کنترل شهر استراتژیک و نفت‌خیز اجدابیه را به دست گیرند.

نیروهای انقلابی همچنین توانستند وفاداران به معمر قذافی حاکم لیبی را که بیش از یک هفته پیش کنترل اجدابیه را به دست گرفته بودند، از این شهر بیرون برانند. نیروهای قذافی هفته گذشته با بمباران هوایی شهر اجدابیه توانسته بودند انقلابیون را وادار به عقب نشینی از این شهر کنند.

انقلابیون می‌گویند که نیروهای قذافی در حال عقب نشینی و رفتن به شهر البشیر هستند. این در حالی است که درگیری میان نیروهای قذافی و انقلابیون در شهر مصراته همچنان ادامه دارد.

نیروهای رژیم قذافی و انقلابیون لیبی درحالی به درگیری ادامه می‌دهند که نظامیان خارجی نیز به حملات خود در نقاط مختلف این کشور ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع امریکا چندی پیش اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده انگلیسی به چند خودروی زرهی در حاشیه شهر اجدابیه و بریقه حمله کرده‌‌اند.

گفته می‌شود، هواپیماهای جنگنده فرانسوی نیز چند فروند هواپیما و بالگرد نظامی را در مصراته منهدم کرده‌اند.

اين درحالي است که سخنگوي دولت ليبي ميگويد، حملات هوايي اخير تحت فرمان امريکا منجر به مرگ شمار زيادي از غيرنظاميان شده است.