به گزارش افکارنیوز، در پی ایجاد مشکل برای اجرای یکی از نمایش‌های تئاتر آزاد که منجر به توقف اجرای آن نمایش و بازجویی کارگردان آن شده است، مجید جعفری رئیس هیات مدیره انجمن تئاتر آزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاکید کرد: اختلافات میان جناح‌های مختلف سیاسی گریبان تئاتر را نگیرد.

وی توضیح داد: کسانی که می‌خواهند در جامعه امنیت ایجاد کنند باید توجه داشته باشند که به نام امنیت اجتماعی، اقداماتی انجام ندهند که موجب عدم امنیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و… شود.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اجرای نمایش‌های تئاتر آزاد با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: مراجع قانونی مجوز اجرای این آثار را صادر می‌کنند و این درست نیست که مراجعی دیگر با هنرمندان برخوردی نامناسب داشته باشند. اگر کسی حرفی دارد باید آن را با وزارت ارشاد که صادر کننده مجوز است، مطرح کند.

جعفری با اشاره به موارد مندرج در قانون اساسی افزود: در قانون اساسی گفته شده بیان افکار و عقاید آزاد است حتی اگر سیاسی باشد و حال آنکه نمایش‌های ما سیاسی نیست و بیشتر جنبه سرگرم‌کنندگی دارد.

او تاکید کرد: وزارت ارشاد مدام بر اجرای نمایش‌ها نظارت دارد و درست نیست عده‌ای با برداشتهای نادرست نسبت به این آثار داوری و موضوع را سیاسی و هنرمندان را قربانی کنند، این اقدام نه به صلاح هنرمند است و نه وزارت ارشاد و نه نظام.

رییس انجمن تئاتر آزاد ادامه داد: اخیرا با یکی از سالن‌ها برخوردی صورت گرفته و کارگردان آن نمایش را بازجویی کرده‌اند. حرف من به مسئولان امنیتی این است تکرار چنین اشتباهاتی موجب عدم امنیت در جامعه می‌شود.

جعفری اظهار تاسف کرد: اگر خانه‌نشین کردن ۲۵۰۰ هنرمند تئاتر آزاد ادامه پیدا کند و به سطوح مختلف جامعه تسری یابد، به نفع هیچ‌کس نیست و جناح‌های سیاسی با قربانی کردن هنرمندان نتیجه‌ی نامطلوبی به بار خواهند آورد و همین اشتباه‌ها، موجب عدم امنیت اجتماعی می‌شود.

او اضافه کرد: اصولا در کشور ما هر زمان که موفقیتی حاصل می‌شود دشمنانی هم پیدا می‌کند. کسی نمی‌گوید در هر اجرای تئاتر آزاد بیش از ۴۰۰ تماشاگر ایستاده و نیم ساعت گروه اجرایی را تشویق می‌کنند اما اگر یک نفر در مورد یک جمله از نمایش دچار سوءتفاهم شد، فورا تنبیه صورت می‌گیرد و به بدترین وجه با هنرمند برخورد می‌شود.

رئیس انجمن تئاتر آزاد در پایان با تاکید بر اینکه باید جلوی این گونه برخوردها گرفته شود، متذکر شد: کار ما اصلا سیاسی نیست بلکه مایهی انبساط خاطر مردم است و تا جایی که عفت عمومی و موازین شرعی رعایت شود، به لحاظ قانونی محدودیتی نداریم.