برخورد ۲ کامیون و بسته شدن ۲ ساعته محور فیروزکوه

به گزارش افکارنیوز، علی‏ اکبر مؤمنی اظهار داشت: در این حادثه که در منطقه نم‏رود فیروزکوه رخ داد، کامیون SM۹ به دلیل لغزندگی جاده و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه، پس از برخورد به گارد ریل وسط جاده و انحراف به لاین مقابل، با کامیونی که از روبه‏رو می‏آمد، برخورد کرد.

مسئول آتش‏نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه با اشاره به اینکه در این حادثه، هر چهار سرنشین دو کامیون، درون خودروهای خود محبوس شدند، افزود: با تلاش نیروهای آتش‏نشانی و هلال احمر، عملیات امداد و نجات و رهاسازی حادثه‏دیدگان آغاز شد.

وی با بیان اینکه شدت حادثه به حدی بود که این عملیات دو ساعت و نیم به طول انجامید و در تمامی طول این مدت، مسیر مواصلاتی مسدود بود، خاطرنشان کرد: پس از خاتمه موفقیت‏آمیز عملیات و رهاسازی حادثه‏دیدگان، مصدومان به بیمارستان امام خمینی(ره) شهر منتقل شدند.

گزارش فارس حاکی است؛ مطابق آخرین اخبار واصله، راننده یکی از کامیون‏ها در بیمارستان فیروزکوه درگذشته است. منطقه نم‏رود در پنج کیلومتری غرب فیروزکوه قرار دارد.

شهرستان فیروزکوه در منتهی‏الیه شمال‏شرقی استان تهران واقع شده ‌است و این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود.

فیروزکوه در مسیر شاهراه‏های ایران قرار گرفته و جزو شهرهای بین راه‏های ترانزیتی محسوب می‏شود و از مسائل قابل توجه در این منطقه، صعب‏العبور بودن آن است.

فیروزکوه در بین سه گردنه معروف و برف‏گیر کشور قرار دارد؛ از طرف تهران، گردنه امین‏آباد و از طرف سمنان به گردنه بشم منتهی می‏شود؛ اما خطرناک‏ترین و پرحادثه‏ترین گردنه منطقه، گردنه گدوک است که به ناحیه شمال کشور ختم می‏شود.