اصغر فرهادی، فریدون جیرانی و مجید مجیدی گزینه های ستاد انتخاباتی هاشمی
گروه سیاسی،

پس از آنکه هاشمی رفسنجانی از تایید صلاحیت خود در بررسی های اولیه شورای نگهبان اطمینان حاصل کرده، اعضای ستاد و خانواده وی پیدا کردن کارگردانی مناسب برای ساخت فیلم انتخاباتی وی را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارشافکارنیوز؛یکی از اطرافیان خانواده هاشمی در اینباره به افکار نیوز گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از آنکه از طریق منابع موثق نسبت به تایید صلاحیت خود در شورای نگهبان اطمینان یافته است، اینک اعضای ستاد و خانواده هاشمی به دنبال شخص مناسبی برای ساخت فیلم انتخاباتی آیت الله می گردند.

این منبع آگاه ادامه داد: تاکنون گزینه هایی نیز به آقای هاشمی و اعضای مرکزی ستاد پیشنهاد شده که از آن میان می توان به فریدون جیرانی، اصغر فرهادی و مجید مجیدی اشاره کرد.
در این میان گزارش می شود قرار است فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی اینبار برخلاف سال ۸۴ نقش چشمگیری در اداره ستاد نداشته باشند و این موضوع به افراد دیگری واگذار شده است.

مهدی هاشمی در همین باره در صفحه فیس بوکش نوشته است: " زمان اندک است؛ می خواستم بدانم نظرتان درباره فیلم انتخاباتی حاج آقا چیست؟ چه سوژه ای را پیشنهاد می کنید؟ کدام کارگردان فیلم را بسازد که هم اقبال مردمی داشته باشد و هم توانایی اقناع؟ ممنون می شوم به صورت خصوصی پیغام گذارید. "

گفته می شود برخی از اعضای ستاد و خانواده هاشمی رفسنجانی شروع به بررسی نامزدهای احتمالی ساخت فیلم انتخاباتی هاشمی کرده اند، آنان معتقدند این فیلم می تواند نقش بسیار موثری در ترغیب مردم برای رای دادن به هاشمی ایفا کند.
گزینه های ستاد هاشمی برای ساخت فیلم تبلیغاتی از این قرار است:

مجید مجیدی
این کارگردان که در سال ۸۸ نیز فیلم انتخاباتی میرحسین موسوی را ساخت از سوی برخی از اعضای مرکزی ستاد هاشمی برای ساخت فیلم تبلیغاتی هاشمی پیشنهاد شده است، این دسته از اعضای ستاد معتقدند فیلم تبلیغاتی موسوی فیلم تاثیر گذاری بود و مجیدی می تواند از عهده ساخت فیلم انتخاباتی هاشمی بربیاید، زیرا هم توانایی فنی اش را دارد و هم اینکه به شخص هاشمی رفسنجانی و مسیر اصلاحات معتقد است، با این حال به دلیل اینکه مجیدی در حال ساخت فیلم زندگی حضرت محمد(ص) است بعید به نظر می رسد بتواند فرصتی برای ساخت فیلم تبلیغاتی پیدا کند.

فریدون جیرانی
از گزینه های ساخت فیلم تبلیغاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی است و پیش از این نیز در میتینگ انتخاباتی حسن روحانی حاضر شده است، گفته می شود شماری از نزدیکان هاشمی او را برای ساخت فیلم تبلیغاتی فردی مناسب می دانند و معتقدند جیرانی تنها کسی است که در این مدت باقی مانده می تواند فیلم خوش ساختی برای آیت الله بسازد که بتواند قسمتی از حملات اصولگرایان به هاشمی را خنثی کند.

اصغر فرهادی
به دلیل محبوبیت و شهرت زیاد، فرهادی نیز در زمره نامزدهای ساخت فیلم هاشمی قرار گرفته، گفته می شود حتی مذاکراتی هم در این زمینه با او انجام شده اما فرهادی در مذاکرات اولیه گفته است قصد ورود به مسائل سیاسی را ندارد. هرچند برخی از اعضای خانواده هاشمی به شدت از تلاش برای راضی کردن فرهادی حمایت می کنند زیرا معتقدند او رگ خواب طبقه متوسط را در دست دارد و می تواند آن ها را به سود هاشمی در انتخابات بسیج کند.

گفته می شود رخشان بنی اعتماد، ابراهیم حاتمی کیا و کمال تبریزی نیز از گزینه های دیگری هستند که ستاد هاشمی در حال تبادل نظر برای انتخاب یکی از آن ها است.